Jump to content
Annons

This Thought Makes Me Blue


spaceman

Recommended Posts

Hej,

Här kommer ett första alster inspelat med Cubase 4. This tought makes me blue ?

Ja det finns mycket att bli blå av nuförtiden. Hoppas ni gillar den och givetvis

komma med kommentarer...

* LÅTNAMN: This Toughts makes me blue

* ARTIST: Spaceman

* INSPELAT: Studio Trudilutt

* GENRE: Electronic

* LÅTLÄNGD: 3:20

* KOMPOSITÖR: Spaceman

* PRODUCENT: Spaceman

* INSPELNINGSÅR: okt 06

* FORMAT: 256/kbit/s mp3

* STORLEK: 6,3 MB

* STATUS: Take it or leave it

Det verkar inte funka med filerna på Studio forum så här kommer en länk istället:

This Thought Makes Me Blue

Redigerat av spaceman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Klockren TV-programsmusik... typ frågesport eller nåt, och så ska deltagarna få lite betänketid, flashig TV-studio á la v.v.b.miljonär eller deal or no deal, ljuset släcks ner lite förutom några strålkastare som snurrar omkring, någon kameraåkning för att dra ut på tiden... där skulle den här musiken funka perfekt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

xzeet (oregistrerad)

Du borde bygga upp låten lite och inte köra med så mycket från början...

Är det tänkt att vara en danslåt? Om så borde du satsa på ett tydligare break mitt i låten "så att man hinner dricka lite juice" som min polare brukar säga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag taggat om filen och bytt namn på låten.

Hellpig:

Cubase 4 är som tidigare tycker jag. Lite flashigare, VST3 och lite

annat lull-lull. Men det mesta är sig likt. Var faktiskt inne på att

köpa Sonar 6 istället för Cubase 4 ett tag. Men dongeln blir man inte

av med då jag har Halion 3, Hypersonic 2, Virtual guitarist 2 och Groovie Agent 2

på dongeln. Denna dongel. Den får man väl lägga i bankfacket snart.

Xzeet:

Tuff hobby att behöva pausa för att dricka juice för att palla med.

Det var ett ny slogan jag inte hört tidigare från kretsar i den högre BMP-skolan.

This Thought Makes Me Blue går bara i 128 BMP.

Harmonica Mike:

Kul att du gillar det. Du får gärna hitta på en text och lägga på

sång om du har tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det plonkiga delayiga ljudet. Melodin där påminner om nåt.

Är inte helt vän med synthtrumpeten eller vad det är. Den passar inte riktigt in i ljudbilden.

Lite överlastat med spaceiga pads. Något diffusa trummor - skulle vilja ha lite mer framåtrörelse. Tydligare basgång.

Passar i bakgrunden. Som någon nämnde: tv-frågesport. Särskilt orch-hitsen i slutet. Får Bengt Magnusson-vibbar.

Helt ok, men jag är inte mycket för bakgrundsmusik, jag vill ha musik som kräver att stå i förgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok, men jag är inte mycket för bakgrundsmusik, jag vill ha musik som kräver att stå i förgrunden.

Jarnis, Jag hoppas det blir bättre när man hittat någon bra sångare. Kvinnlig eller manlig spelar ingen roll. Bara det är bra. Då hoppas jag att det sticker fram mer än att bara vara varuhusmusik.

Link to comment
Dela på andra sajter

xzeet (oregistrerad)

Juicegrejen är väl iofs mest på skämt, det jag menade var att du borde ha ett break för att bryta av, det kan göra väldigt mycket för en låt. Prova att klipp av låten i mitten och bygg upp den från början, det kan låta sjukt snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Juicegrejen är väl iofs mest på skämt, det jag menade var att du borde ha ett break för att bryta av, det kan göra väldigt mycket för en låt. Prova att klipp av låten i mitten och bygg upp den från början, det kan låta sjukt snyggt.

Xzeet, Jag var faktiskt inne på att låta låten att flippa ur på slutet

med att ändra hela karaktären i sann hippie anda. Men det blev inget den här gången. Hursomhelst, klart bra idé. Ska klart testa det framöver. Oftast blir det i slutet av en låt. Gör man det i mitten så kan det bli knepigt att backa bandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...