Jump to content
Annons

LJUDKORT


blackboard

Recommended Posts

Håller på att bygga ihop en studio hemma och har tänkt att använda Cubase för att spela in komplett med två skärmar för att underlätta arbetet. Nu har jag kommit till valet av ljudkort och jag har fått tips på ett av märket "PreSonus" modell "Firepod", kostar ca 5995:-, förhoppningsvis kan jag få det en del billigare. Kortet har 8 Mikingångar med Trim-kontroll, 8 analoga lineiongångar, 2 instrumentingångar (valbart), 8 analoga linje-utgångar, S/PDIF in/ut, Midi in/ut med mera. vet inte om det är lite overkill att köpa ett kort med så många in/utgångar, har inte tänkt att använda analogt mixerbord utan mixa allt i datorn (i alla fall tills vidare), däremot gillar jag grejen att ha alla instrument och mickar inkopplade samtidigt och slippa switcha mellan de på ingångarna. Har för tillfället en gitarr, en bas, en mic och ska köpa en midikeyboard.

Någon som har något att tycka till om detta alternativ eller har något annat tips till mig? Vore mycket tacksam!

EDIT: La in denna fråga i fel kategori, ursäkta.

Redigerat av blackboard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag själv är mycket förtjust i Edirol UA-25. Det är förstås färre ingångar, en för mick och en för gitarr. Finns även ingång för midi i bak. Detta ljudkort kostar kring 2500kr och håller mycket hög kvaliè för det låga priset. Inget egenbrus osv....

glömde säga...det är USB.

Du kan ju söka på google och kika på det iaf 😉

Redigerat av sandraML
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte en sån här mackapär (line 6 KB37), så får du hela paketet!

Den vill jag ha! 🙂 Men jag lär inte kunna köpa den just nu tyvärr... för mycket pengar på musik under sista tiden. 😏

Edit:

Sorry. Utanför ämnet, men jag är speedad idag. 🙁

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...