Lance Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Tjena, jag tÀnkte bestÀlla en Numark DXM 09 frÄn thomann.de (333euro). http://www.chemical-records.co.uk/sc/servl...k@ND=-1@Sort=NI Finns det nÄgon hÀr som anvÀnder/anvÀnt denna eller har nÄgon uppfattning? Jag behöver iof inga effekter pÄ mixern eftersom jag alltid lirar med en sampler. Men om det finns delay inbyggt i mixern blir jag grymt nöjd. KÀnns rÀtt bra med tre kanaler ocksÄ dÄ man slipper switcha en kanal om man vill sÀtta i en CD. TÀnkte köra samplern (boss 303a) genom en av micingÄngarna.. Vad tror ni om det? Jaja, skulle vilja ha lite allmÀn info frÄn folk som anvÀnt (eller har Äsikter ÀndÄ) om denna. Tack pÄ förhand!
tewmten Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Jag gĂ„r sjĂ€lv i tankarna att köpa den, fick den rekomenderad av en kille som jobbade pĂ„ Gemini faktiskt. Lite förvĂ„nad blev jag, man tycker vĂ€l att de anstĂ€llda ska rekomendera sina produkter, nĂ„vĂ€l. För mer detaljerat info kan du ju kolla pĂ„ Numarks sida (www.numark.com) dĂ€r du kan ladda ner ett produktblad om mixern. Ăven om du kollar pĂ„ www.decks.co.uk sĂ„ brukar dom lĂ„ta folk recensera produkter dĂ€r, om du vill lĂ€sa vad folk tycker om den. Jag tror inte att du ska köra din SP-404 genom mikrofoningĂ„ngen, eftersom den Ă€r gjord för mikrofoner och inte nĂ„n sĂ„n ljudkĂ€lla. Man kanske har sönder den eller nĂ„tt..?
Lance Postat 13 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 13 oktober 2006 BestÀllde den frÄn Thomannd.de i mÄndags natt. Hoppas pÄ att fÄ den idag... Jag kÀnner flera st som köra samplern genom micingÄngen sÄ det verkar inte vara nÄgot problem. Men nu har ju mixern tre kanaler sÄ jag köra den nog pÄ mittenkanalen och anvÀnder switchen om jag mÄste plugga in i cd... Skönt med ett svar!
Lance Postat 18 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 oktober 2006 Detta forumet verkar inte vara alltför aktivkt... Iaf, har fĂ„tt den nu. Jag vill koppla in samplern i channel tvĂ„. Men den har bara Phono + MIC ingĂ„ng. Ăr det okej att köra samplern genom PhonoingĂ„ng eller ska jag koppla in den pĂ„ en annan kanal?
Brynolf Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 PhonoingÄngen ska du bara anvÀnda till skivspelare, de har en speciell preamp med RIAA-eq, vilket borde fÄ din sampler att lÄta som en brunstig med glad mammut.
tewmten Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 PhonoingÄngen ska du bara anvÀnda till skivspelare, de har en speciell preamp med RIAA-eq, vilket borde fÄ din sampler att lÄta som en brunstig med glad mammut. Har man otur sÄ pajjar man Àven förförstÀrkaren pÄ phono-porten om man kör andra signaler Àn de frÄn skivspelare. VÀrt att tÀnka pÄ.
Directorscut Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Litet tillÀgg (kanske Àr lite sent nu men wtf...!) SpÀnningen en sampler/CDspelare/synth mÀts i Volt, mendans spÀnningen frÄn en skivspelare/mikrofon mÀts i millivolt. Det Àr altsÄ ca 1000 ggrs skilland och dÀrför kan man lÀtt brÀnna phono steget om man matar in en sampler dÀr... Men det brukar funka om du har pÄ absolut lÀgsta output volym som gÄr frÄn samplern..! =)
Kristofer Postat 26 november 2006 Postat 26 november 2006 đ hola kompis du jag köpte en sĂ„dan för nĂ„gra veckor sedan .... klockren!!! den har typ det man behöver o tar inte alls mycket plats.... cue funktion med lurarna Ă€r underbar... det gĂ„r inte att bli missnöjd!!!!š galet privĂ€rd..... den enda nackdel Ă€r kanske om du scratch freak.... fadern Ă€r lite jobbig om man stĂ„r o tokleker... men jag e van med min förra mixer som jag har haft i 6 Ă„r... det kan vara en vane sak ... du... slĂ„ till... jag e sjukt nöjd... och Ă€ntligen sĂ„ slipper man bpm rĂ€knaren.... jĂ€vla fusk rĂ€knare.... död Ă„t bpm rĂ€knare
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.