Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, jag tÀnkte bestÀlla en Numark DXM 09 frÄn thomann.de (333euro).

http://www.chemical-records.co.uk/sc/servl...k@ND=-1@Sort=NI

Finns det nÄgon hÀr som anvÀnder/anvÀnt denna eller har nÄgon uppfattning?

Jag behöver iof inga effekter pÄ mixern eftersom jag alltid lirar med en sampler. Men om det finns delay inbyggt i mixern blir jag grymt nöjd.

KÀnns rÀtt bra med tre kanaler ocksÄ dÄ man slipper switcha en kanal om man vill sÀtta i en CD. TÀnkte köra samplern (boss 303a) genom en av micingÄngarna.. Vad tror ni om det?

Jaja, skulle vilja ha lite allmÀn info frÄn folk som anvÀnt (eller har Äsikter ÀndÄ) om denna. Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

Jag gÄr sjÀlv i tankarna att köpa den, fick den rekomenderad av en kille som jobbade pÄ Gemini faktiskt. Lite förvÄnad blev jag, man tycker vÀl att de anstÀllda ska rekomendera sina produkter, nÄvÀl.

För mer detaljerat info kan du ju kolla pĂ„ Numarks sida (www.numark.com) dĂ€r du kan ladda ner ett produktblad om mixern. Även om du kollar pĂ„ www.decks.co.uk sĂ„ brukar dom lĂ„ta folk recensera produkter dĂ€r, om du vill lĂ€sa vad folk tycker om den.

Jag tror inte att du ska köra din SP-404 genom mikrofoningÄngen, eftersom den Àr gjord för mikrofoner och inte nÄn sÄn ljudkÀlla. Man kanske har sönder den eller nÄtt..?

Postat

BestÀllde den frÄn Thomannd.de i mÄndags natt. Hoppas pÄ att fÄ den idag...

Jag kÀnner flera st som köra samplern genom micingÄngen sÄ det verkar inte vara nÄgot problem. Men nu har ju mixern tre kanaler sÄ jag köra den nog pÄ mittenkanalen och anvÀnder switchen om jag mÄste plugga in i cd...

Skönt med ett svar!

Postat

Detta forumet verkar inte vara alltför aktivkt...

Iaf, har fĂ„tt den nu. Jag vill koppla in samplern i channel tvĂ„. Men den har bara Phono + MIC ingĂ„ng. Är det okej att köra samplern genom PhonoingĂ„ng eller ska jag koppla in den pĂ„ en annan kanal?

Postat

PhonoingÄngen ska du bara anvÀnda till skivspelare, de har en speciell preamp med RIAA-eq, vilket borde fÄ din sampler att lÄta som en brunstig med glad mammut.

Postat
PhonoingÄngen ska du bara anvÀnda till skivspelare, de har en speciell preamp med RIAA-eq, vilket borde fÄ din sampler att lÄta som en brunstig med glad mammut.

Har man otur sÄ pajjar man Àven förförstÀrkaren pÄ phono-porten om man kör andra signaler Àn de frÄn skivspelare.

VÀrt att tÀnka pÄ.

• 2 veckor senare...
Postat

Litet tillÀgg (kanske Àr lite sent nu men wtf...!)

SpÀnningen en sampler/CDspelare/synth mÀts i Volt, mendans spÀnningen frÄn en skivspelare/mikrofon mÀts i millivolt. Det Àr altsÄ ca 1000 ggrs skilland och dÀrför kan man lÀtt brÀnna phono steget om man matar in en sampler dÀr...

Men det brukar funka om du har pÄ absolut lÀgsta output volym som gÄr frÄn samplern..! =)

• 4 veckor senare...
Postat

😆 hola kompis

du jag köpte en sÄdan för nÄgra veckor sedan .... klockren!!!

den har typ det man behöver o tar inte alls mycket plats....

cue funktion med lurarna Àr underbar...

det gÄr inte att bli missnöjd!!!!š

galet privÀrd.....

den enda nackdel Àr kanske om du scratch freak.... fadern Àr lite jobbig om man stÄr o tokleker... men jag e van med min förra mixer som jag har haft i 6 Är...

det kan vara en vane sak

...

du... slÄ till... jag e sjukt nöjd... och Àntligen sÄ slipper man bpm rÀknaren.... jÀvla fusk rÀknare.... död Ät bpm rÀknare

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.