Jump to content
Annons

Bjorkman

Recommended Posts

ello...

har setat och tittat lite på lite olika eq:n och ville ha lite tips av vad som är bra grejjor å va som e skräp :rolleyes:

Men kravet är att den ska minst ha 2x30 band grafiskt

Är de nån som har nå erfarenhet av Phonic i7600??

Ha de

//Björkman

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Phonic har namn som DJ-grejer, inte som pro-audio. Jag har låtit bli flere Phonic-grejer bara för att de är phonic.

Detta var en åsikt, inte kalla fakta!

Din eq skall du välja enligt vilket bruk. Varför vill du ha 30-bands grafisk, varför inte t.ex parametrisk?

Link to comment
Dela på andra sajter

ne, phonic är inge värssting märke... men även dom kan lyckas ibland 😛 tänkte mest m nån hade nå erfarenhet på jst den...

jao.. grafisk e nog bara en sån där : " gå i gamla spår" grejj...

...m kom gärna med förslag på andra eq:s oxå =)

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Om du t.ex bara ska ha eq:n till att göra din kompressor till en de-esser kan du lika gärna köpa en billig parametrisk monoeq av behringer. Skall du göra analog mastering skall det vara "lite" andra grejer. Skall du ställa in din hemmabio, igen, helt andra grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

I PA använder man oftast hisnande dB förändringar och elimierar resonanser i utrymmen. I mastering runkar man med 1dB på ett litet område och hör artefakter när en fluga sitter på högtalaren. Jag tror du kanske inte hittar nåt som passar sig till båda. Sätt 10& av budgeten på PA-grunkan och 90% på mastering-grunkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

jao... de e ju helt olika områden så..

men har du nå bra exempel på en PA eq och en mastrings eq??

Mycke tacksam för svaren på mina dum frågor =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...