Jump to content
Annons

Framtida projekt.


Fourplay (oregistrerad)

Recommended Posts

Fourplay (oregistrerad)

Hej!

Detta är min första demopostning här så jag hoppas det ska bidra med något.

Fick mitt ljudkort i måndags och därefter bestämde jag och David oss för att träffas och spela in något. Vi satt sammanlagt 12h igår och lekte oss fram med massa olika saker tills vi slutningen bestämde oss för att göra en komplett låt och detta blev resultatet. Vi blev sporrade av den skapande processen och ska nu försöka göra ett projekt att få ihop ett antal liknande låtar.

Får hoppas att det uppskattas, åtminstone av någon.

Och eftersom att vi båda är fullständigt nybörjare vad gäller inspelning så hoppas vi att det ska funka, även här. Tilläggas kan att vi använt oss av miditrummorna i cubase och de låter väl inte allt för levande direkt. Heheh!

LÅTNAMN: Nutcup Theme

ARTIST/GRUPP: DP

GENRE: Funk/Rap???

LÅTLÄNGD: 3:04

KOMPOSITÖR: David Warnström & Petter Larsson

PRODUCENT: -//-

EV. MEDVERKANDE:

David Warnström

Petter Larsson

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.10mb

STATUS: .......

DP___Nutcop_Theme.mp3

Redigerat av Fourplay
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Guran helt otajt på sina ställen.

Låter nästan som en loop som ni inte riktigt fått till att passa.

Basen känns också loopad. För få variationer...

Trummorna har ni rätt i, behöver mer jobb...

Sång/Rap jobba på med sång och rapp, tajtare och dubba stämmor.

Ni kommer att få till det med mer övning. Bra försök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fourplay (oregistrerad)
Rätt charmigt men tyvärr för amatörmässigt. Fixa till följande:

Skaffa puffskydd

Tajta till ordentligt, framförallt wahwahguran

Skaffa autotune

Ge upp alla konstiga break där ni typ flyttar ettan (?)

Få det att låta 2006

Puffskydd används faktiskt. 🙂

Angående breaken tycker jag att de funkar alldeles ypperligt, för egen del tycker jag att de tillför något.

Och att det ska låta 2006, hur låter 2006? 🙂

Guran helt otajt på sina ställen.

Låter nästan som en loop som ni inte riktigt fått till att passa.

Basen känns också loopad. För få variationer...

Trummorna har ni rätt i, behöver mer jobb...

Sång/Rap jobba på med sång och rapp, tajtare och dubba stämmor.

Okej, ja någon loop är det inte utan allt är spelat, både bas och gitarr.

Sång och rappen ska jag se till att öva på, samt att kunna texten när jag spelar in så det känns mer säkert 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Rätt charmigt men tyvärr för amatörmässigt. Fixa till följande:

Skaffa puffskydd

Tajta till ordentligt, framförallt wahwahguran

Skaffa autotune

Ge upp alla konstiga break där ni typ flyttar ettan (?)

Få det att låta 2006

Puffskydd används faktiskt. 🙂

Angående breaken tycker jag att de funkar alldeles ypperligt, för egen del tycker jag att de tillför något.

Och att det ska låta 2006, hur låter 2006? 🙂

Guran helt otajt på sina ställen.

Låter nästan som en loop som ni inte riktigt fått till att passa.

Basen känns också loopad. För få variationer...

Trummorna har ni rätt i, behöver mer jobb...

Sång/Rap jobba på med sång och rapp, tajtare och dubba stämmor.

Okej, ja någon loop är det inte utan allt är spelat, både bas och gitarr.

Sång och rappen ska jag se till att öva på, samt att kunna texten när jag spelar in så det känns mer säkert 😕

Inte mening att såga, men ni måste väl ända kopierat guran för den låter otajt på samma sätt två gånger?

Än en gång, jag tycker ni har gjort ett bra första försök. Med lite skärpning så kommer ni att få till det riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fourplay (oregistrerad)

Jaha, du menade så. Att såga är det väl inte, det är ju konstruktiv kritik. Sådant uppskattas. 🙂 Tänkte att du menade att vi tagit en gitarrloop och försökt trycka in.

Ja jo det är faktiskt kopierat. Mest av på grund av ren lathet för att få en helhets känsla av låten och höra hur den skulle kunna bli.

Ja, man lär så länge man lever så förhoppningsvis kan det inte bli annat än bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jaha, du menade så. Att såga är det väl inte, det är ju konstruktiv kritik. Sådant uppskattas. 😎 Tänkte att du menade att vi tagit en gitarrloop och försökt trycka in.

Ja jo det är faktiskt kopierat. Mest av på grund av ren lathet för att få en helhets känsla av låten och höra hur den skulle kunna bli.

Ja, man lär så länge man lever så förhoppningsvis kan det inte bli annat än bättre.

En bra idé är att kopiera sånt som är bra lirat och låta bli att kopiera det som funkar mindre bra. Man kan inte vara hur lat som helst. Men det skall jag säga, mästaren på livlösa arr, kopieringens hovnarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

warne (oregistrerad)

Hej! Jag som spelar wahwahguran, nu är det ju som sagt inte som så att vi suttit och mixxat det här så jätte bra, utan var mer som en test, vi ville mest publicera den för att få lite ledtrådar osv vad man kan göra för att förbättra, och vad ni tyckte om själv helheten, alltså låten i sig, sen kan man ju alltid påbättra den, men tack för alla kommentarer, hur ska man annars veta vad man gör för fel?? Qoute; Du nämnde "skaffa puffskydd" då tänker du till sångmicken eller? För isf har vi redan det och den har vi använt under inspelningen. Men ju mer vi kommer spela in(vilket vi förhoppninsvis) kommer att göra, så blir det väll också förhoppningsvis bättre, vi är jätte glada för alla kommentarer, både ris/ros 😎

//David.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...