Jump to content
Annons

MidiGate


DrivKraft

Recommended Posts

Ja jag har sökt, antingen är jag värdelös på att söka eller så suger sökfunktionen för tillfället!

Till frågan!

Nån som kan rekommendera en bra och fiffig MidiGate? Gärna med fler möjligheter än bara Gate. Har inte så stor koll på vad som finns...men gärna nån med filter och grejer så att det blir sådär fräsigt "Rejvigt" :rolleyes:

Någon?

Peace Out...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja jag har sökt, antingen är jag värdelös på att söka eller så suger sökfunktionen för tillfället!

Till frågan!

Nån som kan rekommendera en bra och fiffig MidiGate? Gärna med fler möjligheter än bara Gate. Har inte så stor koll på vad som finns...men gärna nån med filter och grejer så att det blir sådär fräsigt "Rejvigt" :rolleyes:

Någon?

Peace Out...

använd inte MIDIeffekter, utan använd vstpluggar eller vad du nu kör.. MIDIeffekterna påverkar innehållet, då MIDI endast är informationen.. när du kör informationen genom en synth får du ljudet!!! lägg därför effekter på synthens kanal o inte midikanalen.. där spelar du bara ... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

använd inte MIDIeffekter, utan använd vstpluggar eller vad du nu kör.. MIDIeffekterna påverkar innehållet, då MIDI endast är informationen.. när du kör informationen genom en synth får du ljudet!!! lägg därför effekter på synthens kanal o inte midikanalen.. där spelar du bara ... :rolleyes:

All that i know 😄 Men TACK för visat intresse! 😎

Jag syftar givetvis på en VST effekt! En kombination av Gate och Filter i ett, om det finns...har ingen direkt koll på utbud!

Men återigen, TACK för visat angagemang!

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

gjorde en sökning på google. du kan ju kolla ifall du hittar ngt.. antog inte att ud körde ngt specifikt system i detta inlägget, utan drog bara på med div. gejtar!!!

btw, snedstäm alla leadsynthar.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

snedstäm alla leadsynthar

Snedstämmer för det mesta ALLTID! Det ska vara fett och gott! Ska kika länken...

Have a happy fridaynight!

det SKA vara snestämt.. 😎

håller på med fet synthbas nu o stämmer den sjuktsnett.. sen kör jag bitcrusher på den.. den låter galet.. 😆 :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

håller på med fet synthbas nu o stämmer den sjuktsnett.. sen kör jag bitcrusher på den.. den låter galet.. 😎😆

Not my cup of tee, men work it good! 😆

Använder egentligen bara bitcrusher på mina 303 knorrslingor...blir lite skönt voco-aktigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

håller på med fet synthbas nu o stämmer den sjuktsnett.. sen kör jag bitcrusher på den.. den låter galet.. 😆 :lol:

Not my cup of tee, men work it good! 😄

Använder egentligen bara bitcrusher på mina 303 knorrslingor...blir lite skönt voco-aktigt...

😎

hehe

jo det är för jädrans fint!!

hittar du några prylar..!!!????

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...