DrSlim (oregistrerad) Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Hej. Har nyligen införskaffat digi002r med ProTools LE till min MacBook. Inget problem att uppgradera ProTools via Digidesigns websida. Värre med några av plugarna i Ignition Pack. Trots att jag följt istruktionerna till punkt och pricka så bara vägrar det att funka. Sample Tank 2 SE kan jag starta från ProTools, men inga ljud finns där. Samma med BFD Lite, programmet ser ut att starta men - inga trumljud. Jag har avinstallerat och försökt igen. Medföljande skiva först, sedan uppdatering från websida. Ingen skillnad. Har hållit på i flera dar nu för att försöka få ordning på det här - vill verkligen ha tillgång till de här ljuden, men börjar misströsta. Vad göra? Ska jag bara strunta i allt ihop och gå och köpa andra plugins? /SFT
chrisB Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Dum fråga kanske: men är ljuden installerade också? dvs du hittar ljudfilerna till ST på hårddisken också? i ST kan du peka på ljudbiblioteket ( i allafall på ST xl pluggen, då jag byter plats på biblioteket ibland så får jag peka om pluggen.
DrSlim (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Frågan är absolut inte dum. Men - ja, ljuden är installerade också. Ska jag försöka flytta dem någonstans tycker du? /SFT
chrisB Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 har du flyttat på ST bibliotek efter installation? du borde kunna peka ST till biblioteket, starta ST och till höger så hittar du nåt med "Root Library" om jag minns rätt.
DrSlim (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Alltså; Mappen IK Multimedia, där mapparna SampleTank och AmpliTube ligger, finns i Biblioteksmappens undermapp Applications support. I ST-mappen så ligger Instruments i mappen Presets. Blev detta begripligt? Snälla; säg att det bara är att flytta något någonstans så funkar det. /SFT
DrSlim (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Ha! Jag har hittat ljuden! Förmodligen korkat av mig att inte fatta på en gång, men man måste alltså klicka på knappen "import" första gången man man öppnar upp. Inte så lätt när man inte fått med någon instruktion. Nu återstår bara att få ordning på BFD Lite. /SFT
DrSlim (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Okej, nästa problem: Varje gång jag öppnar SampleTank så kommer en ruta upp som tjatar om Authorization. Jag har redan gjort det. Lik förbannat så dyker den där rutan upp. Någon som har någon idé om hur jag blir av med problemet? /SFT
DrSlim (oregistrerad) Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Glöm det också! Fixat även det. /SFT
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.