Jump to content
Annons

Dust - Election of pigs


easy_dog

Recommended Posts

LÅTNAMN: Election of pigs

ARTIST/GRUPP: Dust

GENRE: rock/hårdrock?

LÅTLÄNGD: 2:54

KOMPOSITÖR: Johan Ahlqvist(ngn textrad från Michael pantzar också)

PRODUCENT:Johan Ahlqvist

EV. MEDVERKANDE:Michael pantzar(sång) och Andreas Janson(trummor)

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 2,65MB

STATUS: Färdig demo

Texten till den här låten skrev jag i våras och så hamnade den på vårat nyinspelade demo. Jag har tidigare lagt upp från detta demo men då med gamla gitarrerna, nu är de ominspelade.

Utav ngn anledning blír det alltid ngn politisk låt på varje demo 😳. Ska bli kul att höra vad ni tycker iaf!

Dust_Election_of_pigs.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gitarrerna äger. Sången blir bättre längre in men överlag tycker jag det är bra. Sången kändes lite ur ton ibland men det kanske bara är som jag hör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

danzig vs tidigt Ozzy eller nåt 🙁 låter ganska bra. det är ju ingen ljudbild som man orkar lyssna på en längre stund direkt.

vet inte riktigt vad jag ska säga mer. du vet säkert själv ungefär hur den här sortens musik brukar ha för någon ljudbild.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

danzig vs tidigt Ozzy eller nåt 🙂 låter ganska bra. det är ju ingen ljudbild som man orkar lyssna på en längre stund direkt.

vet inte riktigt vad jag ska säga mer. du vet säkert själv ungefär hur den här sortens musik brukar ha för någon ljudbild.

peace!

Vad är det med ljudbilden som du inte tycker om?

Link to comment
Dela på andra sajter

sången känns danzig (inget negativt i det) men den är rätt sur stundtals, sen är ljudet på sången väldigt luddigt, dubbningen är något jag stör mig på... all sång är dubbad eller? den är otight ibland + att jag tycker inte man ska dubba så mycket som ni har gjort.. det blir grötigt.. men det kanske bara är jag..

inspelningen känns bra rent instrumentalt, mix mässigt tycker jag att basen ska upp, sången borde nog komprimeras mer och höjas en aning.

jag är inte så inlyssnad på denna genere, så jag kanske är ute och cyklar..bara mina ideér 🙂

ha det fint

Link to comment
Dela på andra sajter

danzig vs tidigt Ozzy eller nåt 🙂 låter ganska bra. det är ju ingen ljudbild som man orkar lyssna på en längre stund direkt.

vet inte riktigt vad jag ska säga mer. du vet säkert själv ungefär hur den här sortens musik brukar ha för någon ljudbild.

peace!

Vad är det med ljudbilden som du inte tycker om?

hmm. det låter helt enkelt grötigt, det är inget tryck i ljudet heller. ingen struktur på nivåerna på de olika instrumenten. gitarrerna är lite onödigt överdistade. trummorna är ojamna. pukorna låter mer än virveln tex. virveln skulle må bra av lite kompressor, slagen känns väldigt ojämna. basen hör man inget alls av. minska på gitarrdisten och öka basen. kanske lite dist på basen. och sången hör jag inte så mycket av. låter som det sjungs genom en kudde eller nåt. mummel, mummel.

men låten gillar jag. ganska bra. det var mina tips.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna spelades in med två shurepg48,en superlux och en noname mikrofon 🥰. Därav blev det inte så jättebra grundljud och allt spelades in på ett spår så därför blev det ganska svårjobbat. Men jag är ganska nöjd med trummorna och inför nästa inspelning kommer riktiga trummikrofoner vara tillgängliga.

Överdistade gitarrer? Hmm, smaken är som baken där antar jag. Jag gillar det ljudet.

Sången vet jag inte vad jag skulle göra med riktigt, förutom dubbning är den oprocessad iaf. Här hör jag sången och även andra som lyssnat har inte sagt ngt annat. Men det är inte första gången jag fått skiljande åsikter angående sångnivån, skumt att vissa hör den bra men andra hör den knappt :rolleyes:.

Ingen struktur i nivåerna? Hehe, jag tycker att allt hörs som det ska här iaf. Kanske borde skaffa ett par högtalare till att testa i. Kan nog vara en bra idé.

Tack för era åsikter och kul att några gillar låten 🥰.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...