Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fick hem nya katalogen från Musikbörsen idag. Jag har tidigare kollat på en del modeller från Ibanez och en del från Schecter då jag skulle vilja skaffa en gitarr med lite modernare stuk än min gamla LP. Har inte sett någon direkt likhet mellan de två märkena förut. Nu fanns det i börsens katalog som i mina ögon ser ut som en direkt kopia av en Schecter, eller om det är tvärtom... Modellen heter sz520ctbk och är enligt mig väldigt lik en Schectergura.

Tja... det kanske inte är så mycket att diskutera, vad vet jag. 😳 Att stjäla andras design är ju inte direkt något nytt. 😕

Annons
Postat
  Hellpig sa:
Jag fick hem nya katalogen från Musikbörsen idag. Jag har tidigare kollat på en del modeller från Ibanez och en del från Schecter då jag skulle vilja skaffa en gitarr med lite modernare stuk än min gamla LP. Har inte sett någon direkt likhet mellan de två märkena förut. Nu fanns det i börsens katalog som i mina ögon ser ut som en direkt kopia av en Schecter, eller om det är tvärtom... Modellen heter sz520ctbk och är enligt mig väldigt lik en Schectergura.

Tja... det kanske inte är så mycket att diskutera, vad vet jag. 😄 Att stjäla andras design är ju inte direkt något nytt. 😄

Kan du inte posta en länk eller... är lite för lat för att leta, men är samtidigt nyfiken....

Postat

Klicka här!

Vassego! Länk till Ibanezen hos MB. Schecter får du allt snoka upp själv 🙂

Postat

Javisst är det?!? Jag är rätt sugen på att prova en - priset är ju helt rätt om kvalitén motsvarar vad Ibanez brukar leverera. Å andra skulle min tjej strypa mig om jag köpte en till musikpryl just nu... åh, de val man tvingas göra! 😉

Postat
  Desecrated sa:
jo det är en kopia, ibanez gör ju kopior på alla gitarmodeller även jazzburkar och så.

Sant fast de har ju en del originalmodeller också. Men det är ju den japanska modellen att låta andra stå för utvecklandet...

Postat

"Men det är ju den japanska modellen att låta andra stå för utvecklandet..."

Sen optimera tillverkningen så att den blir 3 gånger mer effektiv, sänka lönerna men ändå få högre produktion och i slutändan presentera en bättre produkt än orginallet. Konstiga land.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.