Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag lovar att jag sökt och försökt förstå VAD pro tools är....

Det verkar vara det bästa och det man SKA använda....

Själv kör jag Reason hemma och testade Cubase men min dator pallade inte så jag la ner.

Pro tools kan alltså köra via Rewire med reason och då kör man ju MIDI. Pro tools kan även då hantera wav precis som Cubase?

Är Pro tools som Cubase fast mer avancerat?

VAD är det i så fall som gör det mer avancerat?

Förlåt om detta är en dum fråga...

Annons
Postat (redigerat)

Det ju inget som säger att man ska använda Protools 🙂

Cubase och Protools är inspelnings program som båda hanterar midi och audio och som har rewire till reason om man så önskar.

Vilket man föredrar att jobba i är ju upp till en själv.

Jag föredrar Protools eftersom det är mycket enklare och har bättre audio editering. Helt enkelt smidigare.(för mig)

Tycker effekterna i Protools är av bättre kvalite med.

Cubase och Protools gör ju i princip samma saker men för mig är Protools helt enkel ett bättre program. 🙂

edit: föresten jag pratar om Protools LE versionen här.... Protools HD tycker jag inte man ska jämföra med Cubase 😆

Redigerat av Bobogura
Postat

ProTools är bra, men om man kör PT LE så har väl den bara stöd för 32 ljudspår om jag har förstått det hela rätt ? Eller är jag ute och cyklar 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.