Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har haft min nuvarande stationära dator i snart 1 år men jag har nu fått ett erbjudande om att köpa en bärbar. jag blev intresserad pga det låga priset och vill veta om det funkar att köra musikprogram på den och spela in. Jag vet att den inte är optimerad för musik till skillnad från andra datorer man köper. Den mer anpassad för multimedia; film, musik.

jag skriver här nere prestandan på datorkomponenterna:

Processor: AMD Turion X2 TL-56

Internminne: 2048 DDR2 SDRAM, 667 MHZ

Hårddisk:100 gb sata, 5400 rpm

grafik: nVidia Geforce go 7600, 256 mb dedikerat grafikminne

Dvd/ cd-rw: DVD+ och DVD MINUS- RW med light scribeteknik och duallayer

Det här var de delar som var nödvändiga att veta sen så är det litet kasst ljudkort men min idé är att köpa ett usb ljudkort.

Jävligt schysst om ni vet lite vad som behövs för att skapa musik (jag tror den här datorn ska räcka till) och om ni skrev på denna tråd!

Stoffie

Annons
Postat

Om man inte nödvändigtvis måste ha en Laptop skall man aldrig köpa en sådan!! De har lägre prestanda och är klart mer känsliga. Dessutom så utsätts de ju för mer påfrestningar!

Hårddiskarna är långsamma! En "vanlig" hårddisk i en stationär är 35% snabbare, och har oftast mågna gånger högre lagringskapacitet.

Mitt tips och erfarenhet lyder "KÖP INTE"

Om du behöver flytta filer, skaffa dig ett fett USBminne eller en ext hårdisk.

Postat
Om man inte nödvändigtvis måste ha en Laptop skall man aldrig köpa en sådan!! De har lägre prestanda och är klart mer känsliga. Dessutom så utsätts de ju för mer påfrestningar!

Det är jäkligt mycket schysstare att kunna göra musik överallt än bara vid ett skrivbord. Om inspirationen tryter, till exempel.

Postat (redigerat)

Jo, men det är ju självklart! Det jag menade är att det finns många nackdelar och ett par fördelar.

Det är som med platt TV. Varför skall man köpa en platt TV? Den är tveklöst klart mycket sämre ur hänseendet bildkvalitet. Vad någon än säger! Och om man ändå vill hitta en med likvärdig vanlig TV's bildkvalitet så kommer prislappen att hamna på 100.000:-

Ja, jo,, jag vet att en del kommer att hävda motsatsen, men det är ju bara de som låtit sig övertygas av de positiva argumenten som finns för platt TV...

Redigerat av Light Head

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.