Jump to content
Annons

House hjälp!


Caaalboy

Recommended Posts

Annons

Ok, först behöver ud mycket mer effekter. sen Swinga, eller quantisera som det även så fint heter. sen hör jag inge percussion alls vilket är rätt kännetecknande för just housemusik. Det ska svänga! 😛 Börja där, sen reposta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Caaalboy

Skit i de gnälliga inläggen.

Ett tips kan ju vara att leta upp någon lämplig houselåt och försöka efterlikna den så mycket som möjligt. Identifiera de olika ljuden och kolla upp vilka verktyg som används för att få fram olika effekter.. det måste gå att hitta lite här och var på nätet. Kan du efterlikna ett antal ljud så kan du komma långt med det, sen återstår mixning och mastring där man ofta behöver läsa på en hel del.

Det var dock ett helt ok bidrag det här tycker jag!

Lycka till mr

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Hej du.

Du får ursäkta mina kompisar ovan. Men nu ska du få hjälpen av en riktig houseguru.

Som låt suger den, men det är ett bra showcase över delar som du kan sätta ihop. Bra tänkt där kaggen försvinner, du är inte dum du. Gör att man blir sugen på nbästa del. Uppbyggnad och så. Det är viktigt och jag tycker du har känsla för det på det lilla man hör. Fan, det är egentligen allt vad det handlar om.Har du varit på ett dansgolv någon gång? Om inte, så testa det. Jag menar med en grym DJ.

Bara kör, du. Testa massa grejjer. Du har en bra grund här. Svettas lite för det!

EDIT: Och tusan, undvik såna där gamla vokaler som sveps in med filtersvep. Fortsätt hamra på synten med lika snygga slingor. Jag gillar när det är lite äckliga grejjer också. Typ resonanta brusiga trumljud som låter som piskor. Men det viktigaste tycker jag är att det ska gå att dansa till. Det kan ju fortsätta med en lugnare entonig bas, nu när du har presenterat melodin. Sen kommer den tillbaka. Var enformig men jobba med DYNAMIKEN. Som du gör när kaggen försvinner och så

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Yes tackså jätte mycket för all konstruktiv kritik! Det är ju egentligen bara en liten grejj jag pysslade med och tyckte det började låta fräckt och så lade ja ut den här..

Maxmaxmax: Tack så jätte mycket, höjdartips! 😄

Lådan: Nej det kan jag hålla med om;) Gör om gör BÄTTRE!

Vad gäller uppbyggnad och sånt, Någon av er som känner till Swedish Egil? Grooveradio.com? han har lärt mig allt jag kan! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ja men jag vet ju vad electro house är? sitter ju inte bara å kallar min musik nånting ja inte kan frågade efter kreativ kritik, något som man kan göra något av och förbättra inte massa nedlåtande kommenterarer från folk som lyssnar på rock!

Vilka är det som lyssnar på rock?

Om du hade vetat vad electrohouse är så hade du inte postat en låt som låter såhär.

Du kan inte göra något av det här, gå ut och dansa lite och få en känsla för hur housemusik kan och ska låta.

Maxmaxmax ursäktade mig, men jag lovar att ursäkta mig själv istället. Den dag det behövs.

Hej!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Du kan inte göra något av det här, gå ut och dansa lite och få en känsla för hur housemusik kan och ska låta.

Eller hur, det är det enda sättet. Bra tips, Danny. Nog det bästa du sagt. Fast jag sa det före dig. OJ!

Förutom att du gett dig själv titeln "champagne supernova" kanske. Glamoröst som en sjuttiotalsknarkkung. Jag får väl ta "Big bang bong, Dom perignon" för att bräcka. När jag når 1500 dårå.

Hursomhelst, låten. Jag hoppas du jobabr nu, Caalboy. Idol är över och du har ingen ursäkt att sitta och surfa på forumet. Marsch pannkaka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Förutom att du gett dig själv titeln "champagne supernova" kanske. Glamoröst som en sjuttiotalsknarkkung. Jag får väl ta "Big bang bong, Dom perignon" för att bräcka. När jag når 1500 dårå.

OJ!

Är du trött Maxie, dags att kolla sänkan?

För herrns information - jag dricker bara Gula Änkan.

EDIT: när du når 1500 spänn, menar du?

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Förutom att du gett dig själv titeln "champagne supernova" kanske. Glamoröst som en sjuttiotalsknarkkung. Jag får väl ta "Big bang bong, Dom perignon" för att bräcka. När jag når 1500 dårå.

OJ!

Är du trött Maxie, dags att kolla sänkan?

För herrns information - jag dricker bara Gula Änkan.

EDIT: när du når 1500 spänn, menar du?

Gula änkan...

Du har nog druckit för mycket av det för tillochmed du börjar bli torr. Kolla sänkan? Jag ÄR faktiskt sjuk, feber ( och det är inte ens lördag ).

Förresten, hur går det med hitsen sedan Brolle-låten? Jag hörde förresten den på lokalradion hemma hos min flickvän innan hon bytte kanal "Så trött på den låten". Och jag tänkte att det är bäst att inte berätta att jag pinsamt nog känner han som skrivit den.

EDIT: Jag menar när jag når 1500 inlägg.. Förstår du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Förresten, hur går det med hitsen sedan Brolle-låten? Jag hörde förresten den på lokalradion hemma hos min flickvän innan hon bytte kanal "Så trött på den låten".

Jag måste tyvärr ta det som en komplimang.

Den typen av trötthet ligger till grund för min Veuve Cliquot-samling.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm beatport.com? >genrer>electro house kolla listan till höger. 2:an The things you say, har försökt efterhärma soundet. kom VERKLIGEN inte och snacka med mig om electro house. sen kan man ju själv ha funderingar över hur bra jag lyckades, men jag har iallafall lärt mig nåt nytt! så stiiiiiiick 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
kom VERKLIGEN inte och snacka med mig om electro house.

Ju det gör jag VERKLIGEN.

Jagvet vad jag snackar om grabben.

Du har inte lyckats efterhärma något sound.

Det finns ingenting i din låt som ens kan misstas för electrohouse.

Link to comment
Dela på andra sajter

kom VERKLIGEN inte och snacka med mig om electro house.

Ju det gör jag VERKLIGEN.

Jagvet vad jag snackar om grabben.

Du har inte lyckats efterhärma något sound.

Det finns ingenting i din låt som ens kan misstas för electrohouse.

äsh.. låt han vara nu kompis. Grabben är 16 är fylld med ambitioner om en fet prdodm u hellst skall den bli klar nyss!

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, ja men du vi säger så house-pro! det är väll bara å fortsätta skruva eller? var kan man hitta dina master låtar :rolleyes: shiiet

Du hittar nog ett par spår på etiketten "Bevlar". Klart du skall rattapå!

det där med genre är inte så viktigt. Men iofs, säger Dany att det inte är elektohouse så är det nog det inte det (inte far att jag bryr mig, men dessvärre tror jag Dany är mest lämpat att bedömma sådant).

Men som sagt, jobbavidare, du har en skön slinga att jobbamed!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...