Jump to content
Annons

Ny låt igen från djonas


djonas

Recommended Posts

KRIS_O (oregistrerad)

fy f--n vad bra!! 😏

veeerkligen!

jag är inte på samma nivå som dej musikalkst eller produktionsmässigt, visst kan jag ändå ge kritik men jag tänker inte analysera nåt...den bara gick in i själen! å jag låter d vara så!

även om d inte ä min musikstil såå..grymt..inspirerande!!

forsätt så där;

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tja.

Jag har haft låten länge nu i in min spelare, den är riktigt bra,

jag har som när exakt samma musik smak som du så jag kan inte tycka några delar av låten är dålig, allt är bara bra. 😏 det riktigt svänger om Curry 😄

Jag har frågat dig tidigare om ljud å sånt, men en sak jag undrar nu är programerar du midi i Cubase direkt, eller har du något annat program först innan du expoterar till Cubase? jag kör med PTLe så programera där midi är ingen höjdare så jag kör med

GP5, tänkte om du gör på samma sätt, eller använder något annat program typ Finale notpad, sibelius G7, mm

Link to comment
Dela på andra sajter

atac7k (oregistrerad)

Grymt bra produktion du har fått till här, detta är dock inte min genre men jag kan direkt höra att det är rör sig om världsklass, tänker mycket på Mike Oldfield när jag hör detta, Oldfield är för mig en av de allra största i musikervärlden så det är bara positivt. Det enda negativa är som så många andra sagt att slutet är lite för abrupt, skulle själv nog hellre överväga att bara lägga en volym fade på de sista takterna, kanske en petitess.

Jag ger den 4.5 av 5

Link to comment
Dela på andra sajter

India is my favourite country, asbra!!! Man ser det framför sig när man hör låten. Skulle passa till en dokumentär om det. 😄 

En jävla gött ös på one minute song  😄

Tack så mkt KillwithSkill!

Roligt att höra att du gillade de 2 låtarna 😄 , men vad tyckte du om den här låten då? 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

India is my favourite country, asbra!!! Man ser det framför sig när man hör låten. Skulle passa till en dokumentär om det. 😆 

En jävla gött ös på one minute song  😄

Tack så mkt KillwithSkill!

Roligt att höra att du gillade de 2 låtarna 🙂 , men vad tyckte du om den här låten då? 😎

Mvh / djonas

Men är herrn blind? https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry466794 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah! Tycker det låter kanon det här! Har mina synpunkter på leadsoundet, vilket inte alls är dåligt, utan bara inte min smak. Låter lite instängt och litet i förhållande till den annars levande mixen. Annars tycker jag allt doftar lite äldre Satriani goes Michael romeo, vilket är svincool! Bra spelat som sjutton! Yeah!

ps. är keyboardsolot programmerat? ds.

Godspeeed!

edit: Ackegurasoundet låter kanoners!

Tackar Bultage. Roligt att höra. Gött att du gillar ackeljudet. 😉

Hehe yes keyboardsolot är programmerat. Iofs så är det ju egentligen inget keyboardsolo utan en unison slinga mellan gitarr och keyboard. 😱

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah! Tycker det låter kanon det här! Har mina synpunkter på leadsoundet, vilket inte alls är dåligt, utan bara inte min smak. Låter lite instängt och litet i förhållande till den annars levande mixen. Annars tycker jag allt doftar lite äldre Satriani goes Michael romeo, vilket är svincool! Bra spelat som sjutton! Yeah!

ps. är keyboardsolot programmerat? ds.

Godspeeed!

edit: Ackegurasoundet låter kanoners!

Tackar Bultage. Roligt att höra. Gött att du gillar ackeljudet. 🙂

Hehe yes keyboardsolot är programmerat. Iofs så är det ju egentligen inget keyboardsolo utan en unison slinga mellan gitarr och keyboard. 😲

Mvh / djonas

Aa jo jo! Men du hajjar principen lixom 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

fy f--n vad bra!!  😉

veeerkligen!

jag är inte på samma nivå som dej musikalkst eller produktionsmässigt, visst kan jag ändå ge  kritik men jag tänker inte analysera nåt...den bara gick in i själen! å jag låter d vara så!

även om d inte ä min musikstil såå..grymt..inspirerande!!

forsätt så där;

Tackar KRIS_O!

Kul att du finner det inspirerande. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Jag har haft låten länge nu i in min spelare, den är riktigt bra,

jag har som när exakt samma musik smak som du så jag kan inte tycka några delar av låten är dålig, allt är bara bra. 😆  det riktigt svänger om Curry 😛

Jag har frågat dig tidigare om ljud å sånt, men en sak jag undrar nu är programerar du midi i Cubase direkt, eller har du något annat program först innan du expoterar till Cubase? jag kör med PTLe så programera där midi är ingen höjdare så jag kör med

GP5, tänkte om du gör på samma sätt, eller använder något annat program typ Finale notpad, sibelius G7, mm

Tack så mkt kirtaphus!

Jag programerar trummorna direkt i Cubase SX med hjälp av drum map. Jag har en drum map för varje trumplugg jag använder. Har slutat använda mig av GM map. I just den här låten använder jag mig av EZ-drummer. 😆

Yes PT är ju inget höjdarprogram när det gäller midi. En kompis till mig har både Cubase SX och PT LE i sin studio där vi brukar använda oss av Cubase till midi och PT till i princip allt annat. Den kombinationen funkar väldigt bra. 😆

Jag har provat att programera trummor i Reason men jag tycker att det är ett svårarbetat program när det gäller trumprogrammering. Har även provat att köra Reason som plugg via rewire för att kunna använda mig av Cubase drum map men har haft rätt mkt problem bl.a. sprakande ljud som stör. Lite synd ju eftersom många av trumljuden i Reason låter rätt nice. 😉

Men det slår ju iofs inte EZ. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på en grej, på låten India is my favourite country. Precis i början på låten med zitaren så kommer det in en sologura där. Kan du inte göra det partiet liiiite längre. Och lägga på en långt space'at reverb på gitarren? Placera gura lite långt borta lixom 😕

Då är mina vibbar med ett med låten 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra produktion du har fått till här, detta är dock inte min genre men jag kan direkt höra att det är rör sig om världsklass, tänker mycket på Mike Oldfield när jag hör detta, Oldfield är för mig en av de allra största i musikervärlden så det är bara positivt. Det enda negativa är som så många andra sagt att slutet är lite för abrupt, skulle själv nog hellre överväga att bara lägga en volym fade på de sista takterna, kanske en petitess.

Jag ger den 4.5 av 5

Tack som fan atac7k! 😉

Kul att du tycker det låter så bra. Yes Oldfield är grym. Inte direkt någon av mina favoriter men ändå en som jag hyser stor respekt för. ☺️

Hehe, slutet ja....hmm...har funderat lite på det men inte kommit fram till hur jag ska göra...börjar bli lite hemmablind vid det här laget. 😕

Tack för lyssning

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

India is my favourite country, asbra!!! Man ser det framför sig när man hör låten. Skulle passa till en dokumentär om det. 😄 

En jävla gött ös på one minute song  😄

Tack så mkt KillwithSkill!

Roligt att höra att du gillade de 2 låtarna 😄 , men vad tyckte du om den här låten då? 😄

Mvh / djonas

Men är herrn blind? https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry466794 😄

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah! Tycker det låter kanon det här! Har mina synpunkter på leadsoundet, vilket inte alls är dåligt, utan bara inte min smak. Låter lite instängt och litet i förhållande till den annars levande mixen. Annars tycker jag allt doftar lite äldre Satriani goes Michael romeo, vilket är svincool! Bra spelat som sjutton! Yeah!

ps. är keyboardsolot programmerat? ds.

Godspeeed!

edit: Ackegurasoundet låter kanoners!

Tackar Bultage. Roligt att höra. Gött att du gillar ackeljudet. 😉

Hehe yes keyboardsolot är programmerat. Iofs så är det ju egentligen inget keyboardsolo utan en unison slinga mellan gitarr och keyboard. 😛

Mvh / djonas

Aa jo jo! Men du hajjar principen lixom 😛

Jo det gör jag ju. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...