Jump to content
Annons

Ny låt igen från djonas


djonas

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Could I get the curry on the side please?

* ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe

* GENRE: Östinfluerad gitarrrock

* LÅTLÄNGD: 06:26

* KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.9 Mb

* STATUS: Färdig demo

Hej!

Här kommer en ny låt från mig. Tyvärr är den kodad i 128 kbit/s. Detta för att jag skulle kunna ladda upp den på forumets server. 😳

All kritik välkommen!

Mvh / djonas

Could_I_get_the_curry_on_the_side_please.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sitter med sunkiga lurar (dotterns freestylelurar 😄 ) just nu, men det låter ju giftigt välspelat/proddat (som vanligt när det kommer från dig)... 🙂

Introt hittade inte rätt plats bland mina smaklökar...men vid 1:17...ujuj...här reser pälsen sig 🥰 ...grymt snyggt parti (som säkerligen hade gjort sig perfekt i slutet av en film...får den känslan iaf) som till min glädje återkommer vid 4:09...

Mucho najs 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, detta är verkligen en låt signerad Djonas. Härligt!

+ Den klassiska gitarren. Mysigt. 🙂

- Det abrupta slutet. Jag tycker inte om "bandet fick nog och gick hem"-slut  🙁

Tanx Pluffo. Kul att du diggar. 🙂

Hehe jag satt länge och funderade på hur den skulle sluta eftersom det kändes som att tema riffet skulle kunna pågå forever and ever.

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Första temat är skitsnyggt! Gör en låt på bara det istället! 😉 Hårdrocksballad-delen som kommer senare är inte alls min bag.

Den här låten speglar ganska mycket mitt musicerande med många olika delar av varierad stil i en och samma låt. Tema skulle ju kunna go o forever and ever men jag kände att jag var tvungen att bryta lite. 😄

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt för det lite... vad ska man säga... episka? anslaget men det är ju välgjort... musikermusik som nån sa och det kanske inte är min kista karameller precis, men... tänker du vara med i 1-minuts-festivalen? Skulle vara intressant att se vad du kunde hitta på inom de ramarna. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter med sunkiga lurar (dotterns freestylelurar 😳 ) just nu, men det låter ju giftigt välspelat/proddat (som vanligt när det kommer från dig)... 😠

Introt hittade inte rätt plats bland mina smaklökar...men vid 1:17...ujuj...här reser pälsen sig 😳 ...grymt snyggt parti (som säkerligen hade gjort sig perfekt i slutet av en film...får den känslan iaf) som till min glädje återkommer vid 4:09...

Mucho najs 😱

Tackar slaptap. Lustigt att du diggar partiet vid 1:17 och inte diggar temat medan VacUm gör det motsatta 😏 , men jag antar att smaken är som baken...godast i mitten. 😕

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt bra, äckligt bra. Finns det nån smiley som ser lite avis ut 😛 Lägger mig mellan Slaptap och VaCum (inte på det viset 😑 ) men tycker att delarna växer med varandra.

Enda invändningen är att jag tycker att du skulle ha lite mindre dist, mer klipp och häng och kanske också mer volym i sologuran på vissa partier som t ex vid övergången till partiet vid 1,17 och framåt som jag tror skulle växa ytterligare, men det där är väl en genregrej kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte nog bättre om din förra. Men smaken etc. Ser fram mot att du tar in en skönsjungande chanteuse a´la Chick Corea(Ja, alltså inte han men en som fyller samma funktion som den han använde sig av: För att bryta och ge pauser till de instrumentala excesserna) till nästa bidrag. Men den är bra den här också.

Hur lång tid tog det att göra den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymmmmmt! Måste erkänna att jag inte lyssnat så mycker på dina tidigare låtar (vilket jag ska göra nu) men vad det gäller den här så skulle den lika gärna kunnat vara komponerad av Dream Theatre eller Vai.

Bra jobbat! Vad använder du för trummor och stråkar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt för det lite... vad ska man säga... episka? anslaget men det är ju välgjort... musikermusik som nån sa och det kanske inte är min kista karameller precis, men... tänker du vara med i 1-minuts-festivalen? Skulle vara intressant att se vad du kunde hitta på inom de ramarna. 😛
Hallå djonas, kan du inte svara på inläggen i samma ordning och takt som de kommer in, så man vet om man fått nåt svar på det man skrivit eller inte?  😆

😄 Ok jag får väl göra ett undantag för dig dårå tbruce. 😛 Självklart ska jag vara med i 1-minutsfestivalen. Musiken är redan klar, ska bara vråla in nåt trevligt som passar till oxå. 😄

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Djonas goes "arabian nights" som sig bör. Undrar hur Du skriver Din musik.

Skulle vara intressant att få sitta bredvid och lära sig!

Mycket intressant detta. Välgjort (DITO!). Snuskigt bra programmerade trummor

och lirat här med. Nu får vi väl starta KFIB på allvarl!! 😆

Nä jag vet inte mer vad jag skriva! Det är så bra allting! Fast slutet var lite överraskande abrupt. Favorittemat är absolut det som kommer som variation på introt, vid 04.40. 😄

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är riktigt gött, och dessutom antagligen det bästa av dina alster jag hört på forumet! Man får tydliga Satch-känslor och det gillar jag!

Det är svårt att anmärka på något - det enda jag nu vill ha är en bättre kodad version så jag kan lyssna på lite välljud också 😆

edit: Kom på något jag inte gillade: Slutet. Är det ett skämt, hann du inte eller är du nöjd? 😄

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej "Gubbe"....är du fyllda trettio än??? 😕 Detta är nog kanske det bästa jag hört från dig här på forumet...spänner över många genrer men du lyckas sy ihop säcken....du gör den musik jag har i huvudet utan att få ut den 😕:rolleyes: gillar det mesta från dig men detta var ordentligt bra...keep on

//: karl

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Övergången mellan första o andra temat funkar fint, men efter ett tag flyter låten ihop till något allmänt välbehag som lägger sig i bakgrunden medan man sitter vid datorn o jobbar. Vet inte varför egentligen. Kanske lite mjuk mix? Sologitarren kommer inte ut riktigt. Satriani-känsla igen 😕 fast han skulle mixat sologitarren ovanpå musiken. Du lägger den nästan lite för djupt ner. Kanske är det bara ljudet som inte har den där vassa eggen så den skär sig upp ur mixen.

Akustiska biten i slutet diggar jag minst. Och avslutet låter inte färdigt.

Annars kanonbra spelat som vanligt! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att det låter enormt mycket bättre än dina andra låtar vilket inte betyder att de andra var dåliga på något vis. samma kvalité på spelandet som alltid. mvh

Tanx punkrockdude. Kul att du diggar. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...