Jump to content
Annons

Ny låt igen från djonas


djonas

Recommended Posts

oakleaf (oregistrerad)

Tycker det här är det bästa jag hört från dig, utan att säga att det andra på något sätt är dåligt.

Jag drar så ofta paralleller och det irriterar mig, men jag kan bara förklara vad jag känner på följande vis:

Om Satriani hade varit intressant skulle det låta så här. Tycker du briljerar med samma sound/stil fast det låter roligare och bättre rent låt mässigt.

Vet ej huruvida andra håller med om detta eller inte, men så upplever jag det.

Slutet faller mig inte i smaken, men vilket slut du än gör så kommer det inte falla alla i smaken.

Rock on! Blir det skiva, rycker bolagen i dig? Du verkar ju så oerhört kompetent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Gillar det patenterade djonas sologitarrsoundet. Mjukt. Som en cozy pyjamas med ett skitfräckt mönster (vm i långsökta liknelser).

Det där plinkandet som kommer 1:40-1:50 är riktigt trevligt. Du har ju popkänsla.

Det här är ju en rätt soft låt. Du kanske skulle skippa distgurorna och köra rent ljud rakt igenom (fast kanske inte på sologitarren)?

Hade gillat om det var det "dubbla tempot" på trummorna. Lite fart liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Temat är snuskigt, riktigt bra. Du har inte funderat på sång? Vissa delar skulle kunna bli en genialisk pop låt med lite disney influenser.

Tack så mkt Bubben!

Funderar alltid på sång men eftersom jag inte kan sjunga så bra som jag vill att det ska låta så låter jag bli. 🙂

Haha lustigt att du får disneyassociationer. 😆

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt bra, äckligt bra. Finns det nån smiley som ser lite avis ut 😆 Lägger mig mellan Slaptap och VaCum (inte på det viset 😆 ) men tycker att delarna växer med varandra.

Enda invändningen är att jag tycker att du skulle ha lite mindre dist, mer klipp och häng och kanske också mer volym i sologuran på vissa partier som t ex vid övergången till partiet vid 1,17 och framåt som jag tror skulle växa ytterligare, men det där är väl en genregrej kanske?

Tackar Gain. Kul att du gillar det. 😆

Hmm...mindre dist men mer häng säger du... 😉 går det verkligen ihop? 🙂

Anyway, tack för lyssning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte nog bättre om din förra. Men smaken etc. Ser fram mot att du tar in en skönsjungande chanteuse a´la Chick Corea(Ja, alltså inte han men en som fyller samma funktion som den han använde sig av: För att bryta och ge pauser till de instrumentala excesserna) till nästa bidrag. Men den är bra den här också.

Hur lång tid tog det att göra den?

Yes sång hade kanske suttit fint, speciellt om det hade varit av Corea´s kaliber. 😆

Den här låten gick snabbt att göra, ca 2 dagar = typ 10 timmar, mkt pga att jag hade tiden och inte blev direkt avbruten och att jag kände inspiration och lust för den hela tiden. 😆

Tack för lyssning

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymmmmmt! Måste erkänna att jag inte lyssnat så mycker på dina tidigare låtar (vilket jag ska göra nu) men vad det gäller den här så skulle den lika gärna kunnat vara komponerad av Dream Theatre eller Vai.

Bra jobbat! Vad använder du för trummor och stråkar?

Tanx Snake. 😮

Yes DT är stor inspirationskälla. 😳

Jag använder EZ på trummorna och Edirol Orchestral på stråkar.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallojsan..

Lyssnade på låten igår..😏 tjyvlyssnade..hahaha...och tycker att det är gött när man hör vem som spelar! Ja, jag menar att man hör ju direkt att det är du djonas..och så ska det ju vara! när man t ex hör en låt på radio eller i annat media men inte hört själva presentationen...ändå vet man, ja då vet man att man hör ett original och såna finns det ju inte så många av.

Din blandning av stilar som går i varann fixar du med en sån elegans och det är en konst i sig!

Jag gillar många stilar så det här går verkligen hem hos mig...tackar för lyssningen, en fröjd för örat...och säger Grattis till ännu en kanonlåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Får mig att tänka på general midi, vitvarudemonstrationer och nyhetsmagasinet Landet Runt.

Ett tydligt bevis på att stor teknisk skicklighet och god smak sällan går hand i hand.

Nä, tvärtom brukar ju låg teknisk skicklighet borga för god smak.... 😱😠

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Nä, tvärtom brukar ju låg teknisk skicklighet borga för god smak....

Det kan jag inte hålla med om.

Inte jag heller. Det var ironi. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Djonas goes "arabian nights" som sig bör. Undrar hur Du skriver Din musik.

Skulle vara intressant att få sitta bredvid och lära sig!

Mycket intressant detta. Välgjort (DITO!). Snuskigt bra programmerade trummor

och lirat här med. Nu får vi väl starta KFIB på allvarl!! 😆

Nä jag vet inte mer vad jag skriva! Det är så bra allting! Fast slutet var lite överraskande abrupt. Favorittemat är absolut det som kommer som variation på introt, vid 04.40. 😆

Nad

Tanx Nad. Yes självklart är det arabiska nätter och indisk curry som gäller...ny kompletterande hösttrend kanske. 😉

Haha jag vet inte hur mkt jag skulle kunna lära dig men visst...vi får boka en tid. 😠

KFIB? Låter intressant men...What´s that? 😆

Kul att du gillar partiet vid 4:40 för det är nog mitt favoritparti oxå, det skakar rumpa där. 😆

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är riktigt gött, och dessutom antagligen det bästa av dina alster jag hört på forumet! Man får tydliga Satch-känslor och det gillar jag!

Det är svårt att anmärka på något - det enda jag nu vill ha är en bättre kodad version så jag kan lyssna på lite välljud också 😆

edit: Kom på något jag inte gillade: Slutet. Är det ett skämt, hann du inte eller är du nöjd? 😆

Tackar Thomas! 😳

Hehe slutet ja, det är nog så att jag själv först tyckte det var ett rätt naturligt slut men efter alla kommentarer studerade jag låten vidare och funderar bl.a. på att ta bort acke guran men slutet som helt helt är jag rätt nöjd med. 😆

Tack för lyssning "Thomas Tvivlaren" 😲

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Känns nästan onödigt att ge dig mer beröm vid det här laget 🙂

Men det här gillar jag. Snygg komposition och bra lirat som vanligt.

Mellan 2:00 och 3:30 är det lite trist...(eller iaf mindre spännande). Lite som ett gitarrsolo i en "vanlig" poprocklåt som aldrig vill ta slut. Men jag är ju iofs lite gitarrskadad. 😲

Trumprogrammeringen är toksnygg. Gillar dina tablas i den här också... Hur gör du dem? För de är väl inte spelade live va?

Så kort och gott: Gött! 😳

Favoriten är ändå "India is my...". Den är förjävla grym.

//linko

Link to comment
Dela på andra sajter

Får mig att tänka på general midi, vitvarudemonstrationer och nyhetsmagasinet Landet Runt.

Ett tydligt bevis på att stor teknisk skicklighet och god smak sällan går hand i hand.

Så DU har god smak men inte Djonas?

Han kan väl inte rå för att han gillar starkt kryddad mat!

Det smakar mera då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej "Gubbe"....är du fyllda trettio än??? 😎 Detta är nog kanske det bästa jag hört från dig här på forumet...spänner över många genrer men du lyckas sy ihop säcken....du gör den musik jag har i huvudet utan att få ut den 😆🙁 gillar det mesta från dig men detta var ordentligt bra...keep on

//: karl

Hehe nä inte än men snart 30, ujujuj. 😎

Tack så mkt karl, kul att du diggar. Har lagt upp den på RP oxå. Får se hur den gör sig internationellt. 😉

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt bra, äckligt bra. Finns det nån smiley som ser lite avis ut 😎 Lägger mig mellan Slaptap och VaCum (inte på det viset 😉 ) men tycker att delarna växer med varandra.

Enda invändningen är att jag tycker att du skulle ha lite mindre dist, mer klipp och häng och kanske också mer volym i sologuran på vissa partier som t ex vid övergången till partiet vid 1,17 och framåt  som jag tror skulle växa ytterligare, men det där är väl en genregrej kanske?

Tackar Gain. Kul att du gillar det. 🙂

Hmm...mindre dist men mer häng säger du... 😆 går det verkligen ihop? 🙁

Anyway, tack för lyssning.

Mvh / djonas

Glöm det där med disten 😎 Blev lite flummigt kanske.. Klipp och volym står jag fast vid 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter grymt bra! Lite östinfluerat utan att bli sådär grymt klyschigt som det kan bli ibland. Spelar du allt själv? Är trummorna äkta eller? Vet förut att du använt dig av samplingar (har jag i alla fall för mig) I så fall så hörs det inte!

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Hmm...mindre dist men mer häng säger du... 😆 går det verkligen ihop? 🙁

Dra ner disten, kör genom förstärkare på rätt hög volym, o micka upp den. Var inte för långt borta med din gura från högtalaren. Återkopplingen ger hänget, disten kan minskas - OM man vill 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Övergången mellan första o andra temat funkar fint, men efter ett tag flyter låten ihop till något allmänt välbehag som lägger sig i bakgrunden medan man sitter vid datorn o jobbar. Vet inte varför egentligen. Kanske lite mjuk mix? Sologitarren kommer inte ut riktigt. Satriani-känsla igen 😠 fast han skulle mixat sologitarren ovanpå musiken. Du lägger den nästan lite för djupt ner. Kanske är det bara ljudet som inte har den där vassa eggen så den skär sig upp ur mixen.

Akustiska biten i slutet diggar jag minst. Och avslutet låter inte färdigt.

Annars kanonbra spelat som vanligt!  :rolleyes:

Tack Philip!

Hehe tyckte faktiskt att jag drog upp sologitarrerna för mkt denna gången när jag mixade i lurar...men tyckte det blev fin nivå på dem sen i stereohögtalare. Kanske har lite med att göra vad för typ av högtalare man lyssnar med, mastring fattas ju här. :rolleyes:

Haha får se om jag orkar pilla nåt mer med slutet...kanske. 😏

Anyway, tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningen.

Ekestubbe all the way, det finns ju nästan aldrig något att tillägga om dina produktioner.

Låter ju hur snyggt som helst. det kanske är det enda man skulle önska, att det inte lät så förtvivlat snyggt men, det är ju säkert så du vill ha det och det är ju du som bestämmer.

Ännu en masterpiece.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Fistmadness (oregistrerad)

Underbart, skulle precis till att lägga upp ett eget tillskott till "demoinspelningar" men efter detta, glöm det :rolleyes:

Mycket snyggt djonas! Gillar mellanöstern-känslan i början och återkommer då och då. Och som påpekats tidigare så är filmavslutssnutten vid 1:17 hårresande! Härligt att höra så mycket bra under samma alster!

Stående ovationer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...