Jump to content
Annons

Ny låt igen från djonas


djonas

Recommended Posts

Tycker det här är det bästa jag hört från dig, utan att säga att det andra på något sätt är dåligt.

Jag drar så ofta paralleller och det irriterar mig, men jag kan bara förklara vad jag känner på följande vis:

Om Satriani hade varit intressant skulle det låta så här. Tycker du briljerar med samma sound/stil fast det låter roligare och bättre rent låt mässigt.

Vet ej huruvida andra håller med om detta eller inte, men så upplever jag det.

Slutet faller mig inte i smaken, men vilket slut du än gör så kommer det inte falla alla i smaken.

Rock on! Blir det skiva, rycker bolagen i dig? Du verkar ju så oerhört kompetent.

Tack så mkt Oakleaf. 😄

Tar det som en komplimang att du relaterar till Satriani även han inte nån större inspirationskälla vad gäller gitarrspelet. Har andra personer som jag tycker är klart bättre såsom; John Petrucci, Steve Vai, Shawn Lane, IA, Nuno Bettencourt, John Mclaughlin m.fl.

Däremot tycker jag att Satriani är grym på att skriva låtar.

Har släppt en skiva på Statue Records där flertalet av de låtar som jag har på min hemsida finns med. Skulle du känna iver att köpa min skiva 😄 kan du göra det genom att klicka här. 😛

Försöker få in en fot på den svenska marknaden oxå med det är inte lätt direkt. Det är ju idol- och schlagertider nu oxå ju vilket inte direkt gör det lättare. 😛

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sköna sväviga harmonier. Gillar som vanligt dina mest melodiösa partier bäst. Har inget emot gitarrexcesser och ingressen till improvisationerna från ca 02:00 är magnifik men om du vill nå en bredare publik kanske ekvilibrismen som kommer senare kan bantas ner något? Föreslår en album- och en singelversion. Befriande när akkegurran äntrar, blir härligt luftigt då. Du har ju ett makalöst lir som för tankarna bl a till Ulf Wakenius.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många skivor har Joe Satriani släppt och hur många gånger har du lyssnat på dom? Skriv ner de två numren på en papperslapp och släng den.

Gillar det arabiska dur-riffet! Och jag tycker det var en UTMÄRKT idé att avsluta låten med solot. Man blir glad 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det patenterade djonas sologitarrsoundet. Mjukt. Som en cozy pyjamas med ett skitfräckt mönster (vm i långsökta liknelser).

Det där plinkandet som kommer 1:40-1:50 är riktigt trevligt. Du har ju popkänsla.

Det här är ju en rätt soft låt. Du kanske skulle skippa distgurorna och köra rent ljud rakt igenom (fast kanske inte på sologitarren)?

Hade gillat om det var det "dubbla tempot" på trummorna. Lite fart liksom.

Tack så mkt Jarnis.

Haha patenterat sololjud 😕 låter ju fint det. 😆

Plinkadet, Yes I love the delay sound på det rena ljudet, väldigt trevligt taktövnings hjälpmedel för övrigt, håller man inte takten så låter det skit helt enkelt. 😆

Hmm...nja är rätt nöjd med den som den är annars men tack för trevliga förslag. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallojsan..

Lyssnade på låten igår..😆 tjyvlyssnade..hahaha...och tycker att det är gött när man hör vem som spelar! Ja, jag menar att man hör ju direkt att det är du djonas..och så ska det ju vara! när man t ex hör en låt på radio eller i annat media men inte hört själva presentationen...ändå vet man, ja då vet man att man hör ett original och såna finns det ju inte så många av.

Din blandning av stilar som går i varann fixar du med en sån elegans och det är en konst i sig!

Jag gillar många stilar så det här går verkligen hem hos mig...tackar för lyssningen, en fröjd för örat...och säger Grattis till ännu en kanonlåt.

Tack Valdez!

Kul att du tycker att det är orginellt. Det värmer för det är ju det som jag strävar efter, det som jag tror alla strävar efter, om inte medvetet så omedvetet. 😳

Kul oxå att du gillar blandningen av stilar. Kanske kan vara lite svårtsmält annars ibland.

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Får mig att tänka på general midi, vitvarudemonstrationer och nyhetsmagasinet Landet Runt.

Ett tydligt bevis på att stor teknisk skicklighet och god smak sällan går hand i hand.

Hmm...udda association. 😆

Tack ändå för att du lyssnade. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns nästan onödigt att ge dig mer beröm vid det här laget  😉

Men det här gillar jag. Snygg komposition och bra lirat som vanligt.

Mellan 2:00 och 3:30 är det lite trist...(eller iaf mindre spännande). Lite som ett gitarrsolo i en "vanlig" poprocklåt som aldrig vill ta slut. Men jag är ju iofs lite gitarrskadad.  🥰

Trumprogrammeringen är toksnygg. Gillar dina tablas i den här också... Hur gör du dem? För de är väl inte spelade live va?

Så kort och gott: Gött! 😄

Favoriten är ändå "India is my...". Den är förjävla grym.

//linko

Hehe nej nej Linkowich det är aldrig onödigt. 🙂😉

Kul att du gillar. Gillar själv kombinationen av vanliga trummor och tablas, blir schysst dynamik och luftigt ljud. 🙂

Nope tablasen är inte riktiga, eller jo det är rikiga tablas som är samplade men som jag sen då programmerat. Hehe kul att höra att du även gillar "India..."

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt gosigt! Älskar hur du använder wah-wah-pedalen! Grymt komponerat! Önskar jag hade dina skills...jaja, detta är en motivationskälla, om inget annat! 🙂

Tackar Lynxo.

Jättekul att du gillar wahwah spelet. Roligt att man får vara den som kan inspirera för omväxlings skull. 🙂 :)

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter grymt bra! Lite östinfluerat utan att bli sådär grymt klyschigt som det kan bli ibland. Spelar du allt själv? Är trummorna äkta eller? Vet förut att du använt dig av samplingar (har jag i alla fall för mig) I så fall så hörs det inte!

Tackar Jejje. Kul att du gillar. 😛

Trummorna är EZ, tablasen är samplade (styr dem via Battery), basen är Trilogy och stråkar och piano är Edirol Orchestral så det enda som är "äkta" är gitarrerna. 😱

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningen.

Ekestubbe all the way, det finns ju nästan aldrig något att tillägga om dina produktioner.

Låter ju hur snyggt som helst. det kanske är det enda man skulle önska, att det inte lät så förtvivlat snyggt men, det är ju säkert så du vill ha det och det är ju du som bestämmer.

Ännu en masterpiece.

/emser

Tack mannen!

Hehe yes jag kanske får ta och skita ner ljudet lite, fast det är svårt när man gör allt i datorn. 😉

Kul att du lyssnade. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart, skulle precis till att lägga upp ett eget tillskott till "demoinspelningar" men efter detta, glöm det  😛 

Mycket snyggt djonas! Gillar mellanöstern-känslan i början och återkommer då och då. Och som påpekats tidigare så är filmavslutssnutten vid 1:17 hårresande! Härligt att höra så mycket bra under samma alster!

Stående ovationer!

Tack så mkt Fistmadness!

Haha, självklart ska även du lägga upp nåt eget här på forumet. Jag vill höra. 😆

Kul att du gillar det. Tack för lyssning. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm...

Toto meats Dream Theater.... 😉

Nä nä.. Men det låter helt ok...

Tack så mkt för lyssning TZ.

Hehe ok men det hade varit ännu trevligare om du kunde mer specifikt säga vilka delar som du tycker påminner om DT och vilka som låter Toto? 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna sväviga harmonier. Gillar som vanligt dina mest melodiösa partier bäst. Har inget emot gitarrexcesser och ingressen till improvisationerna från ca 02:00 är magnifik men om du vill nå en bredare publik kanske ekvilibrismen som kommer senare kan bantas ner något? Föreslår en album- och en singelversion. Befriande när akkegurran äntrar, blir härligt luftigt då. Du har ju ett makalöst lir som för tankarna bl a till Ulf Wakenius.

Tack så mkt equality.

Hehe yes det får bli en dubbelskiva för varje utgivning, en hardcore och en light version. 🙂

Tack för att du lyssnade och kommenterade. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många skivor har Joe Satriani släppt och hur många gånger har du lyssnat på dom? Skriv ner de två numren på en papperslapp och släng den.

Gillar det arabiska dur-riffet! Och jag tycker det var en UTMÄRKT idé att avsluta låten med solot. Man blir glad 😄

😄 Jag har inga Satriani album faktiskt...har bara hört honom hos polare tidigare och numera på internet. 😎

Kul att du gillade slutet. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

bra skit... 🥰

Tanx dude. 🥰

Låter riktigt bra, proffsigt som fan. Det enda jag kan klaga på är att ackeguran i slutet är lite väl torr, känns som att den sticker ut lite.. Och ja, fade out hade nog varit en bra idé

Tackar kajan. Kul att du diggar. Ska se över slutet om jag orkar. :rolleyes:

riktigt snyggt..härliga rocky IV harmissar..med sång till skulle det låta toto får jag för mig!!

🥰 Rocky IV? Vilka sköna liknelser. 🥰

Toto är grymma så det tar jag som en komplimang. 🥰

Tack alla som lyssnat för alla kommentar och tips. 🥰

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Fistmadness (oregistrerad)
Haha, självklart ska även du lägga upp nåt eget här på forumet. Jag vill höra. 😉

Gjorde det iaf till sist,

kolla under rubriken "Ett stycke blues" här på demoinspelningar! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm...

Toto meats Dream Theater.... 😱

Nä nä.. Men det låter helt ok...

Tack så mkt för lyssning TZ.

Hehe ok men det hade varit ännu trevligare om du kunde mer specifikt säga vilka delar som du tycker påminner om DT och vilka som låter Toto? 🥰

Mvh / djonas

ok får väl prova det...Hold on

Edit

Rec:

Det som mest påminner eller liknar Toto är väl själva temat lite.

DT är väl det som väger tyngst, 1: Massa takter, baktakter, synkoper osv.

2: Slingorna på git (dock ej val av gitljudet). Sen är det ett väl känt trademark

på DT med den nästan filmiska uppbyggnaden, nästan som olika scener ur en film.

Men det som säger Toto är väl temat mest då...

Edit2

Nöjd? 😎

Edit3

Den är helt ok för min del...Har inget att klaga på, ja kanske leadljudet då...

Känns lite grumligt på nått sätt. Du har inte satt en socka eller nått på micen? 😎

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, självklart ska även du lägga upp nåt eget här på forumet. Jag vill höra. 🥰

Gjorde det iaf till sist,

kolla under rubriken "Ett stycke blues" här på demoinspelningar! 🥰

Ok gött. Ska lyssna. 🥰

Edit: Yepp nu har jag lyssnat och kommenterat. 🥰

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

ok får väl prova det...Hold on

Edit

Rec:

Det som mest påminner eller liknar Toto är väl själva temat lite.

DT är väl det som väger tyngst, 1: Massa takter, baktakter, synkoper osv.

2: Slingorna på git  (dock ej val av gitljudet). Sen är det ett väl känt trademark

på DT med den nästan filmiska uppbyggnaden, nästan som olika scener ur en film.

Men det som säger Toto är väl temat mest då...

Edit2

Nöjd?   😆

Edit3

Den är helt ok för min del...Har inget att klaga på, ja kanske leadljudet då...

Känns lite grumligt på nått sätt. Du har inte satt en socka eller nått på micen? 😆

Hmm...jag är beredd att inte hålla med dig om nånting faktiskt. 😆

Skulle DT vara det enda band som använder sig av, som du säger, "1: Massa takter, baktakter, synkoper osv" och "2: Slingorna på git (dock ej val av gitljudet)". !? 😆 Jag kan räkna upp ett antal band/artister som använder alla dessa ingredienser i sin musik.

Jag måste vara världens enda och förhoppningsvis sista DT-fan som har missat att ett känt trademark hos DT är den filmiska uppbyggnaden i deras låtarna. 😱 Förstår inte din tanke där riktigt. Filmiskt uppbyggd musik brukar ju som jag ser det vara mer planerad musik. DT:s musik tycker jag känns väldigt spontan, med undantag för Scenes of a Memory plattan vilket förmodligen är varifrån du grundar din liknelse, eller? 😱

Kul att du refererar till Toto, då dessa är ett av mina favoritband, även om jag inte direkt känner att de har varit nån större inspirationskälla till just den här låten. 🙂

Vad gäller leadljudet så har jag inte satt på nån socka på micken 🙂, tror snarare att det är en fråga om smak. 😎

Förlåt om jag är lite petig men jag kände bara för att diskutera lite såhär på kvällskvisten. 😆

Tack TZ för att du lyssnat och kommenterat.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ett nytt slut eller är det detta slut som alla klagar på? Jag tycker att slutet är helt ok. 😆 För lågt mixad sång igen som vanligt 🙂

Ah tack Altzi. Kul att du tycker att slutet är helt ok. 😎

Yepp sången ska höjas. 🙂 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah! Tycker det låter kanon det här! Har mina synpunkter på leadsoundet, vilket inte alls är dåligt, utan bara inte min smak. Låter lite instängt och litet i förhållande till den annars levande mixen. Annars tycker jag allt doftar lite äldre Satriani goes Michael romeo, vilket är svincool! Bra spelat som sjutton! Yeah!

ps. är keyboardsolot programmerat? ds.

Godspeeed!

edit: Ackegurasoundet låter kanoners!

Redigerat av Bultage
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...