Jump to content
Annons

PANIK...det har crashat?

Recommended Posts

Skalmannen (oregistrerad)
Postat

Tjena tjena,

Lite ny hÀr...eller...jag Àr ny pÄ det sÀttet att jag reggat mig. Man har ju smygit runt hÀr som osynlig en tid.

Ă€sch...strunt i det nu och till det vĂ€sentliga antar jag. Det Ă€r sĂ„ hĂ€r att jag sitter och pular med musik till en film...hmm...en riktigt porris skulle man kunna sĂ€ga. (sorry om detta vĂ€cker obehag hos vissa...men jag tycker det Ă€r helt ok med porr...mysigt nĂ€stan 😆 )

Ah ja...i alla fall...nu Ă€r det sĂ„ hĂ€r att mitt Cubase har crashat nĂ„t sĂ„ infernaliskt. Varje gĂ„ng jag drar igĂ„ng ett av alstrerna (t ex Doggy_2b) sĂ„ hĂ€nger sig hela skiten. 😆😎😎 Vet inte vad jag ska ta mig till, har ju nĂ€stan all musik till filmen klar...

Kör SX3 pÄ PC AMD ATHLON X2 4800 med XP

Minne: 4gb

Ljudkort: RME HDSP 9632

SnÀlla nÄn som har nÄn ide?

Annons
Postat

Hahahaha...

Ja jösses, man fĂ„r hoppas att du fĂ„r fĂ€rdigt filmen sĂ„ att man nĂ„n gĂ„ng fĂ„r uppleva konstverket. 😎

---

Tips, testa att flytta pÄ pluggarna frÄn VST-Plugins mappen tillfÀlligt och starta projektet. Kanske Àr det nÄgon enstaka plugg som stÀller till det, i sÄna fall kan du starta om i omgÄngar och lÀgg till nÄgra nya pluggar varje gÄng. Du kan ocksÄ testa sÄdant som att byta ljudkortsdrivrutiner till DirectX Asio istÀllet för RME Asio och se om det gör nÄgon skillnad.

/Majken

Postat
Hahahaha...

Ja jösses, man fÄr hoppas att du fÄr fÀrdigt filmen sÄ att man nÄn gÄng fÄr uppleva konstverket. :rolleyes:

---

Tips, testa att flytta pÄ pluggarna frÄn VST-Plugins mappen tillfÀlligt och starta projektet. Kanske Àr det nÄgon enstaka plugg som stÀller till det, i sÄna fall kan du starta om i omgÄngar och lÀgg till nÄgra nya pluggar varje gÄng. Du kan ocksÄ testa sÄdant som att byta ljudkortsdrivrutiner till DirectX Asio istÀllet för RME Asio och se om det gör nÄgon skillnad.

/Majken

Hehe...menar du musiken eller filmen som helhet? Det kommer bli internet release pÄ den hÀr sÄ det finns nog möjlighet att du kan kika in...om du törs.

Tack för svar! Jag har testat det dÀr med drivisarna, men det hÀr med att flytta pluggar frÄn VST mappen Àr nytt. Jag testar detta och ser om det hjÀlper. Äterkommer med rapport. Schysst forum det hÀr alltsÄ..hyvens.

Postat
Hahahaha...

Ja jösses, man fÄr hoppas att du fÄr fÀrdigt filmen sÄ att man nÄn gÄng fÄr uppleva konstverket. :rolleyes:

---

/Majken

Hehe...menar du musiken eller filmen som helhet? Det kommer bli internet release pÄ den hÀr sÄ det finns nog möjlighet att du kan kika in...om du törs.

Tack för svar! Jag har testat det dÀr med drivisarna, men det hÀr med att flytta pluggar frÄn VST mappen Àr nytt. Jag testar detta och ser om det hjÀlper. Äterkommer med rapport. Schysst forum det hÀr alltsÄ..hyvens.

Ja alltsÄ...jag har nu flyttat runt lite i mapparn och det löser inte problemet riktigt. Jag fÄr ju sjÀlvklart massa popup som sÀger att den inte kan hitta pluggarna som anvÀnds i projektet. NÀr jag vÀl Àr inne sÄ har det blivit en förbÀttring som sÄ att det inte hÀnger sig men det hackar nÄt sÄ helvetiskt?

Jag har en ganska powerful dator och gediget med minne, tycker ju inte att det ska hacka och ha sig? Vad kan det vara? Orolig nu... 😕

Postat
Det kan vara nÄgon form av virus, anvÀnder ni skydd?

PÄ film inspelningen sÄ anvÀnds inte skydd vad jag vet.

I datorn sÄ anvÀnds inte heller skydd dÄ det Àr en dedikerad musik dator som aldrig kommer i kontakt med webben.

Postat

Kolla processorbelastningen, om det utan pluggar ligger pÄ hög belastning sÄ kan man misstÀnka att nÄgot annat Àr fel. Vilket format har videofilmerna? Kanske det Àr dags att installera om eventuella videocodecar.

Om det skulle rÄka vara Quicktime filmer sÄ kan du gÄ in i Devices, Device Setup och under fliken Video stÀnga av stödet för Quicktime. Den bör dÄ klaga pÄ att den inte kan öppna filmen. Men kanske Àr det videouppspelningen som havererat och inte sjÀlva Cubase?

/Majken

Postat
Kolla processorbelastningen, om det utan pluggar ligger pÄ hög belastning sÄ kan man misstÀnka att nÄgot annat Àr fel. Vilket format har videofilmerna? Kanske det Àr dags att installera om eventuella videocodecar.

Om det skulle rÄka vara Quicktime filmer sÄ kan du gÄ in i Devices, Device Setup och under fliken Video stÀnga av stödet för Quicktime. Den bör dÄ klaga pÄ att den inte kan öppna filmen. Men kanske Àr det videouppspelningen som havererat och inte sjÀlva Cubase?

/Majken

Hmmm...intressant. Film filerna Àr i mpeg, men jag har inte kommit sÄ lÄngt att jag jobbar mot filmen. (Tror inte jag skulle palla det heller...kolla samma porr scen om och om igen... :rolleyes: ) Jag jobbar med spÄr som Àr lika lÄnga som scenerna som sedan kommer lÀggas pÄ filmen. SÄ jag antar att det inte kan vara detta som spökar dÄ?

Men om jag nu jobbar med mpeg lönar det sig dÄ stÀnga av quicktime stödet, tjÀnar man pÄ det? Som en parallel frÄga.

Postat
Men om jag nu jobbar med mpeg lönar det sig dÄ stÀnga av quicktime stödet, tjÀnar man pÄ det? Som en parallel frÄga.

Med din dator bör du tjĂ€na ungefĂ€r en sekund pĂ„ uppstartningstiden av Cubase 😕

/Majken

Postat

Med din dator bör du tjĂ€na ungefĂ€r en sekund pĂ„ uppstartningstiden av Cubase 😕

/Majken

4 sekunder hade ju varit bĂ€ttre! 😳 Ja ja...man fĂ„r hanka sig fram. Vet bara inte riktigt vad jag ska ta mig till. Ominstallering kanske...tar ju en stund men det Ă€r ju fredag. Vi fĂ„r se hur det gĂ„r... du fĂ„r gĂ€rna kommer med fler ideer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.