Jump to content
Annons

VST Trummaskin


auto mode

Recommended Posts

Annons

Jag är på gång, men jag vet inte om det blir någon stepsequencer ännu. Den kommer att vara klar till 30'e september hur som helst. 😄

Det blir två inbyggda inserts där man kan välja mellan olika effekter, en medföljande ljudbank med samplingar och funktioner för att ställa start position, längd, pitch och vända ljuden baklänges.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på gång, men jag vet inte om det blir någon stepsequencer ännu. Den kommer att vara klar till 30'e september hur som helst. 😄

Det blir två inbyggda inserts där man kan välja mellan olika effekter, en medföljande ljudbank med samplingar och funktioner för att ställa start position, längd, pitch och vända ljuden baklänges.

/Majken

Får man lägga in önskemål om MIDI-learn och möjlighet att starta/stoppa samplingen med samma note-värde?

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Allrajty, med att starta och stoppa med samma notvärde. Menar du då att note off bestämmer längden på samplingen. Alltså att när tangenten släpps upp så avslutas samplingen. Ett sånt läge har jag redan bakat in som kopplar sig förbi längdinställningen. Själv måste jag kunna ställa längden på samplingar med notlängden, annars blir jag tokig 😏

Jag ska ta en titt på midi-learn! Det kan eventuellt bli aningen många parametrar men det borde att gå lösa.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Allrajty, med att starta och stoppa med samma notvärde. Menar du då att note off bestämmer längden på samplingen. Alltså att när tangenten släpps upp så avslutas samplingen. Ett sånt läge har jag redan bakat in som kopplar sig förbi längdinställningen. Själv måste jag kunna ställa längden på samplingar med notlängden, annars blir jag tokig 😏

Jag ska ta en titt på midi-learn! Det kan eventuellt bli aningen många parametrar men det borde att gå lösa.

/Majken

Njae, jag menar mer att samplingen startas när man trycker första gången, när man trycker andra gången så kollar den om samplingen spelas, isåfall stoppar den uppspelningen, annars startar den samplingen igen.

Försökte lösa det med ett script i Kontakt2 (som konstigt nog inte har den funktionen inbyggd). Men jag har aldrig lyckats få det att funka tillförlitligt. Och jag skulle gärna skippa Kontakt2 helt för något enklare.

Jag tänkte främst på en MIDI-learn för att trigga själva samplingen.

Men jag har ingen aning om hur din plugg kommer att se ut och har för uppbyggnad, det kanske inte alls är det jag söker. Du har ingen skiss på den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, jag menar mer att samplingen startas när man trycker första gången, när man trycker andra gången så kollar den om samplingen spelas, isåfall stoppar den uppspelningen, annars startar den samplingen igen.

Vad jobbigt! Då skulle jag t.ex. inte kunna spela ett fill på en trumma eftersom ljudet inte kan omtriggas innan samplingen är slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, så den är enbart tänkt att användas som trumsampler? Ja då förstår jag.

Nä grejen är att jag letar efter en enkel sampler för livebruk, och jag vet inte hur många jag testat, alltid är det något som fattats/inte funkar.

Jag får väl göra en plugg själv helt enkelt. Ska bara slutföra mina tusen andra projekt först 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...