Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tack.

Fast jag tÀnkte nÄgot enklare.

NÄnting dÀr man kan ladda in nÄgra olika trumsamplingar bara.

Den behöver inte kunna stapla flera samples pÄ varandra.

Och sÄ gÀrna stepsequenser inbyggd.

Postat

Jag har gjort det.Men hittar jag nÄt dÀr sÄ stÄr det file not found nÀr man

klickar pÄ lÀnken.Tror aldrig att jag lyckats ladda ner nÄt frÄn den sidan.

Fast jag har sett mĂ„nga tipsa om den.Jag har letat hĂ€r pĂ„ forumet oxĂ„ 😛

Postat

Jag har tjatat pĂ„ Majken lĂ€nge nu om att han borde bygga en. 🙂

Om vi alla hjÀlps Ät kanske det funkar:

snÀÀÀÀÀlla maaaaajken!! 😄

Postat

Om man köper ett nummer av den engelska blaskan ComputerMusic sÄ fÄr man VST-pluggen CM-202 pÄ skivan. Den finns bÄde för PC och Mac.

sr202.jpg

Postat

Jag Ă€r pĂ„ gĂ„ng, men jag vet inte om det blir nĂ„gon stepsequencer Ă€nnu. Den kommer att vara klar till 30'e september hur som helst. 😄

Det blir tvÄ inbyggda inserts dÀr man kan vÀlja mellan olika effekter, en medföljande ljudbank med samplingar och funktioner för att stÀlla start position, lÀngd, pitch och vÀnda ljuden baklÀnges.

/Majken

Postat (redigerat)
Jag Ă€r pĂ„ gĂ„ng, men jag vet inte om det blir nĂ„gon stepsequencer Ă€nnu. Den kommer att vara klar till 30'e september hur som helst. 😄

Det blir tvÄ inbyggda inserts dÀr man kan vÀlja mellan olika effekter, en medföljande ljudbank med samplingar och funktioner för att stÀlla start position, lÀngd, pitch och vÀnda ljuden baklÀnges.

/Majken

FÄr man lÀgga in önskemÄl om MIDI-learn och möjlighet att starta/stoppa samplingen med samma note-vÀrde?

Redigerat av rainydays
Postat

Allrajty, med att starta och stoppa med samma notvĂ€rde. Menar du dĂ„ att note off bestĂ€mmer lĂ€ngden pĂ„ samplingen. AlltsĂ„ att nĂ€r tangenten slĂ€pps upp sĂ„ avslutas samplingen. Ett sĂ„nt lĂ€ge har jag redan bakat in som kopplar sig förbi lĂ€ngdinstĂ€llningen. SjĂ€lv mĂ„ste jag kunna stĂ€lla lĂ€ngden pĂ„ samplingar med notlĂ€ngden, annars blir jag tokig 😏

Jag ska ta en titt pÄ midi-learn! Det kan eventuellt bli aningen mÄnga parametrar men det borde att gÄ lösa.

/Majken

Postat
Allrajty, med att starta och stoppa med samma notvĂ€rde. Menar du dĂ„ att note off bestĂ€mmer lĂ€ngden pĂ„ samplingen. AlltsĂ„ att nĂ€r tangenten slĂ€pps upp sĂ„ avslutas samplingen. Ett sĂ„nt lĂ€ge har jag redan bakat in som kopplar sig förbi lĂ€ngdinstĂ€llningen. SjĂ€lv mĂ„ste jag kunna stĂ€lla lĂ€ngden pĂ„ samplingar med notlĂ€ngden, annars blir jag tokig 😏

Jag ska ta en titt pÄ midi-learn! Det kan eventuellt bli aningen mÄnga parametrar men det borde att gÄ lösa.

/Majken

Njae, jag menar mer att samplingen startas nÀr man trycker första gÄngen, nÀr man trycker andra gÄngen sÄ kollar den om samplingen spelas, isÄfall stoppar den uppspelningen, annars startar den samplingen igen.

Försökte lösa det med ett script i Kontakt2 (som konstigt nog inte har den funktionen inbyggd). Men jag har aldrig lyckats fÄ det att funka tillförlitligt. Och jag skulle gÀrna skippa Kontakt2 helt för nÄgot enklare.

Jag tÀnkte frÀmst pÄ en MIDI-learn för att trigga sjÀlva samplingen.

Men jag har ingen aning om hur din plugg kommer att se ut och har för uppbyggnad, det kanske inte alls Àr det jag söker. Du har ingen skiss pÄ den?

Postat
Njae, jag menar mer att samplingen startas nÀr man trycker första gÄngen, nÀr man trycker andra gÄngen sÄ kollar den om samplingen spelas, isÄfall stoppar den uppspelningen, annars startar den samplingen igen.

Vad jobbigt! DÄ skulle jag t.ex. inte kunna spela ett fill pÄ en trumma eftersom ljudet inte kan omtriggas innan samplingen Àr slut.

Postat

Det lĂ€t aningen jobbigt ja, dĂ„ trivs jag nog bĂ€ttre med att samplingens lĂ€ngd styrs av note off. Men sĂ„ programmerar jag ju trummor med key edit redigering ocksĂ„. 😼

/Majken

Postat

Ah, sÄ den Àr enbart tÀnkt att anvÀndas som trumsampler? Ja dÄ förstÄr jag.

NÀ grejen Àr att jag letar efter en enkel sampler för livebruk, och jag vet inte hur mÄnga jag testat, alltid Àr det nÄgot som fattats/inte funkar.

Jag fĂ„r vĂ€l göra en plugg sjĂ€lv helt enkelt. Ska bara slutföra mina tusen andra projekt först 😼

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.