Jump to content
Annons

Cubase Le Universal binary

Recommended Posts

Thom30 (oregistrerad)
Postat

Ska skaffa en ny imac och undrar om min Cubase Le kommer att fungera på den. Finns eller kommer uppdatering för Cubase Le till unviersal binary?

Annons
Postat (redigerat)

Nej, det finns ingen Universal-uppdatering. Cubase LE kan fungera med hjälp av Rosetta men blir då långsammare. Och du vill väl dra nytta av all kraft som finns i din nya iMac?

Cubase LE bygger på samma generation kod som Cubase SE/SL/SX 1, och inte ens version 3 är Universal binary än.

Därför tror jag att det kommer dröja en lång tid framöver innan man lägger nån energi på en ny version av LE.

Räcker Cubase LE:s funktioner för dig? Då finns det chans att du kunde klara dig väl med GarageBand till iMacen. 😛

Eller Logic Express om du vill gå upp till en större sequencer ala Cubase.

Logic fungerar som handen i handsken på Mac, eftersom det är Apples eget program.

Redigerat av Linus
Postat (redigerat)

På mac ska du köra Logic. Logic Express är dessutom sjukt mycket bättre än Cubase LE (har båda två).

Redigerat av Phobos
dannepop (oregistrerad)
Postat

Cubase komer att funka mycket bra på de nya Macarna.

Det kommer en Universal Binary version snart.

Man måste inte alls använda Logic för att man har en Mac!

Det finns bilder på den nya Cubase 4 här:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=29660

Danne/

Thom30 (oregistrerad)
Postat

Tack för svaren, nu vet jag! 😄

Jag har Logic Express och tycker att programmet är bra mycket roligare än Cubase Le, men har ett par projekt i Cubase som jag tänkte göra klart. (min quicksilver G4 kraschade totalt, det är därför jag ska byta dator).

Postat
Cubase komer att funka mycket bra på de nya Macarna.

Det kommer en Universal Binary version snart.

Man måste inte alls använda Logic för att man har en Mac!

Det finns bilder på den nya Cubase 4 här:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=29660

Danne/

Man måste inte men det är mer processoreffektivt och stabilare, dessutom föredrar de flesta som testat båda programmen Logic men det är ju en smaksak.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.