Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är på jakt efter en mic preamp, helst med digital utgång i form av spdif, men självfallet fungerar en vanlig analog utgång också. Jag har kollat runt lite grann, men inte hittar det jag söker och detta är inte direkt mitt område.

Annons
Postat
  dancedancedance sa:

Ahh... jag var inte tydlig nog. Jag vill alltså ha en någorlunda billig pryl. Det räcker att den klarar EN mic, inte åtta. Under en tusing är ok. Alternativet är att jag säljer mitt nuvarande ljudkort och istället köper en mixer med mic-ingångar. Jag är alltså inte intresserad av prylar som kostar närmare en månadslön....

Postat

Kanske en Joemeek SixQ. En mycket trevlig preamp/channelstrip som har S/Pdif inbyggt. Listpriset på den är 3495:-.

Under en tusing är det svårt att hitta något som är bra. Den som kommer närmast i så fall och som låter bra, är Studio Projects VTB-1, som har ett listpris på 1350:-.

Postat
  Claes sa:
Kanske en Joemeek SixQ. En mycket trevlig preamp/channelstrip som har S/Pdif inbyggt. Listpriset på den är 3495:-.

Under en tusing är det svårt att hitta något som är bra. Den som kommer närmast i så fall och som låter bra, är Studio Projects VTB-1, som har ett listpris på 1350:-.

Tja, då är ju frågan, ska man försöka kränga sitt Audiophile och köpa ett HelixBoard istället? Är de preampar som finns i Helixboardet ok eller är det skit?

Nu pratar jag alltså demoinspelningar i första hand, men fungerar prylarna för men än så blir jag inte ledsen.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Om du skall satsa 1000 kronor är det helt fel att fråga om nånting är skit eller inte.

Postat

Tjena

Har en M-Audio Duo mic pre som jag tycker är riktigt ok. Har s/pdif ut samt även USB och fungerar då även som ljudkort. Naturligtvis analoga in/ut också. Går nog att hitta för under 1000:- beggad alla gånger...

// Klas

Postat (redigerat)
  tsmalmbe sa:
Om du skall satsa 1000 kronor är det helt fel att fråga om nånting är skit eller inte.

Nja, jag skulle vilja påstå att de flesta preamparna runt 1000kr är helt dugliga.

föresten. Kul att se att Studios forum har nått "sök!!"-stadiet 🙁.

Redigerat av ChrioN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.