Jump to content
Annons

GÅrC - Right Where I Belong


Goeran

Recommended Posts

  • LÅTNAMN: Right Where I Belong (The Ompa Song)
  • ARTIST/GRUPP: GÅrC
  • GENRE: Pop
  • LÅTLÄNGD: 2.41
  • KOMPOSITÖR: Göran Frid, Erik Dahlqvist
  • PRODUCENT: Göran Frid, Erik Dahlqvist
  • INSPELNINGSÅR: 2006
  • FOMAT: mp3
  • LÅTLÄNK: http://web.telia.com/~u58907966/mp3spelare2.html

eller lyssna där..

http://www.lokasbubblare.se/?song=1102 o rekommendera för juryn såklart (:

Redigerat av Goeran
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
5. Själva inlägget inleder du med så många av följande rader som det går:
  • LÅTNAMN:
     
  • ARTIST/GRUPP:
     
  • GENRE:
     
  • LÅTLÄNGD:
     
  • KOMPOSITÖR:
     
  • PRODUCENT:
     
  • EV. MEDVERKANDE:
     
  • INSPELNINGSÅR:
     
  • FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)
     
  • STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)
     
  • STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)
    (
     
  • LÅTLÄNK:)

Därför postar du såhär:

  • LÅTNAMN: GÅrCMan
  • ARTIST/GRUPP: GÅrC
  • LÅTLÄNGD: Ingen aning, det får väl Göran skriva i själv.
  • KOMPOSITÖR: Inte säker på denna heller, men jag antar att Göran Frid och Erik Dahlqvist har ett finger med i spelet?
  • PRODUCENT: Samma här?
  • EV. MEDVERKANDE: Förmodligen inte.
  • INSPELNINGSÅR: Nån gång mellan 2004 och 2006. Det får väl Göran korrigera.
  • FORMAT: mp3
  • STORLEK: x antal MB. Vet inte riktigt.
  • STATUS: Demo
  • LÅTLÄNK: http://hem.passagen.se/garc/mp3/01garcman.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

nice grove...

diggar beatet....Rösten låter också riktigt bra!

Just nu sitter jag bara på ett par datorhögtalare, men jag tycker clapen/snaren låter för högt här... kanske bara för jag inte lyssnar med mina monitorer..

bra producerat... antingen så tycker jag nu ska höja rösten lite eller sänka volymen på clapen...

bra jobbat!

Edit: efter att lyssnat igen, så låter det som om sångaren sjunger väldigt mkt genom/med näsan..

om du förstår vad jag menar?

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

En seriös fråga. På en skala mellan 1 och 10, hur pass seriöst är det? Låter ganska plojigt. och inte min påse för fem öre, men bitvist låter det ju juste proddat. Första låten, right where i belong, låter ju iofs rätt bra. Ganska snygg pop där. Fast visst är det en i olsen brothers som ni lånat in på sång? 😉

Soundborn, om någon etta inte förstod hur man använde mjölkapparaten i matsalen första dagen i skolan, då var du först framme och pekade och skrattade va?

Edit: det var ju första låten som var det man skulle bedöma, så det där med plojigt och oseriöst kan ni ju glömma... my bad 😉

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

OK.. tack tack..

ja själv har jag ju inga monitorer så jag sitter hemma vid stereon och leker..

Har haft problem med att sången blivit för låg ett antal gånger..

Eftersom den inte låter för låg här 😉 lite jobbigt, men jag överlever 😉

och ja.. kan vara mkt troligt att det låter som om jag sjunger genom näsan..

jag brukar inte kalla mig för sångare 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dålig tajming. Snart är ju sommaren slut. Texten är lite för mycket vi ska bada, ragga brudar, solen skiner Gud vad skönt med sommaren...mm

Dunka dunka bas och 80-tals synthar óch lite för mycket allsång för mig.

Men jag säger som Stikkan Andersson: Folk är inte så dumma som man tror, dom är dummare. Tror dock att vi slipper höra den i radio.

Saknar körer och mer driv i sången. Nu ska alla låta nasala alá Boten Anna (glad att du struntade i vocoodern iallafall.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dålig tajming. Snart är ju sommaren slut. Texten är lite för mycket vi ska bada, ragga brudar, solen skiner Gud vad skönt med sommaren...mm

Dunka dunka bas och 80-tals synthar óch lite för mycket allsång för mig.

Men jag säger som Stikkan Andersson: Folk är inte så dumma som man tror, dom är dummare. Tror dock att vi slipper höra den i radio.

Saknar körer och mer driv i sången. Nu ska alla låta nasala alá Boten Anna (glad att du struntade i vocoodern iallafall.)

Tror iofs du lyssnade på fel låt nu.. Låter som om du har lyssnat på "Killen Med".

Meningen var att du skulle lyssna på "Right Where I Belong" 😳

Och det där med vocooder menade du kanske autotuner... som vi dock använder 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju helt okej! Inte riktigt min stil kanske men det låter ju välgjort! Håller med om att snaren ligger lite högt. Jag tycker att din sångstil passar bra in i denna typ av låt. Skulle kanske fläska på ännu mer på slutet med snygga pojkbandskörer!?

Efter att jag lyssnat på de andra låtarna som är länkade till också så tycker jag definitivt att du ska satsa mer på den stil som den första låten har!

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att fläska på i slutet har du nog allderles rätt i.. men vi orkade inte...haha..

lata gubbar här.. hehe.. och som sagt det måste ju ligga nåt i det där med snaren också eftersom folk påpekar det.. en fråga bara.. är det för hög hela tiden eller kanske bara verserna?.. 🙂

jaja.. tack för alla kommentarer... jag vill ha fler!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att fläska på i slutet har du nog allderles rätt i.. men vi orkade inte...haha..

lata gubbar här.. hehe.. och som sagt det måste ju ligga nåt i det där med snaren också eftersom folk påpekar det.. en fråga bara.. är det för hög hela tiden eller kanske bara verserna?.. 😆

jaja.. tack för alla kommentarer... jag vill ha fler!!! 😎

Snaren ligger för högt hela tiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har skön röst, varför inte höja upp den lite, trummorna tar för mycket utrymme i anspråk nu. Håller med om snaren.

Låten känns lite stel. Tror det beror lite på att stämmorna för mycket följer samma melodi som ledstämman har. Testa att bryta av och leka lite.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...