abnormalbrain (oregistrerad) Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 För några veckor sen fick jag protools m-powered med tillhörande ProjectMix. Programmet och kontrollytan/ljudkortet installerades på en Mac G5:a, som ju är en av de kraftfullaste datorer som finns. Nu är det så att på bara några veckor har det uppkommit några fel: Om jag har protools öppet och sen stänger ner programmet för att någon annan i familjen ska jobba med en annan låt. De öppnar protools igen och genast uppstår problem; De så kallade instrument track:en synkar inte med audio-spåren. De går i olika tempon. Om man sen startar om datorn och går in i projektet fungerar det helt utmärkt. Det är alltid andra gången protools startas upp efter det att datorn är uppstartad som problemet inträffar. Jag har redan testat med dirigenten, men det var ingen lösning. Om någon vet lösningen så hojta gärna till! Annars vet jag inte om man ska lämna tillbaka sakerna till affären eftersom de inte fungerar.
chrisB Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 (redigerat) Prova först Digidesigns rek: Felsökning/korr PT Skriv ut sidan, följ det som står och sedan spar den. är processor hastighet satt till högsta? är strömsparare satt till aldrig? PT är ett komplext system, det går inte att förutse alla variabler. jag hade vid felsökning förra året kommit på att ett plugin som jag gillar - NI fm7 - kraschar PT vid uppstart om tangentbordet är satt till Svenska - den går inte att använda. Idag kom jag på att om tangentbordet är däremot satt till amerikanska så laddar pluginen - och fungerar - helt ok. Redigerat 16 augusti 2006 av chrisB
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.