Jump to content
Annons

Macbooks interna ljudkort


onosoul

Recommended Posts

Hur bra är egentligen macbookens interna ljudkort?

Jag har en mbox men som antagligen inte kommer att funka så bra med logic.

Skulle det funka att bara koppla in en bra micpreamp till linjeingången på macbooken?

Jag bara frågar lite försynt innan jag börjar att prova mig fram...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför fungerar inte MBoxen med Logic? Har den inga vanliga drivrutiner, så att den fungerar med CoreAudio? Det borde den ha...

... och lite googlande tycks indikera att det fungerar, men är lite mekkigt. Testa att dra igång det, och fungerar det inte, så googla bara "mbox coreaudio" och se om du inte hittar några forumtrådar som förklarar hur det fungerar.

Hoppas det löser sig. Vore synd att inte kunna använda MBoxen utan gå på ett litet inbyggt 1/1-interface (eller vad det nu är.) Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apples interna ljudkort brukar faktiskt inte vara så dåliga som man kan tro.

De är inte lika bra som "riktiga" ljudkort men de är lätt bättre än de som brukar vara integrerade på en PC och förr slog de också de flesta Soundblaster-kort.

Jag har dock inte testat några interna ljudkort sen de bytte till Intel-processor.

Mitt råd är att testa, rent teknikskt finns det inget som hindrar att du kopplar från din preamp till ingången, även om du självklart kommer få bättre resultat med din MBOX.

(Du får gärna testa det interna kortet även om du får igång din MBOX, hade varit intressant då jag har en vän som vill komma igång med en Macbook och han har inte så mycket pengar. Tänkte tipsa honom om att köra det interna kortet tillsammans med en Soundprojects VTB-1 och B1.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Om du inte funkar med m-boppen, köp en preamp med digitalutgång och koppla in o macbooken.

Den analoga ljudingången är obalanserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

De är inte lika bra som "riktiga" ljudkort men de är lätt bättre än de som brukar vara integrerade på en PC och förr slog de också de flesta Soundblaster-kort.

Jag har dock inte testat några interna ljudkort sen de bytte till Intel-processor.

Det är samma integrerade Azaliachip i nya Intelbaserade PC:s och Intelbaserade Macar. 😕

De fungerar bra perfekt för uppspelning, men jag skulle inte spela in genom det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...