Jump to content
Annons

Logic 7.2/Coreaudio/Mbox


onosoul

Recommended Posts

Jag har installerat logic express 7.2 på min macbook och tänkte använda min mbox som jag gjort på min uppeldade PC.

Problemet är att man tydligen ska, enligt digidesign, installera Core Audio drivisarna som finns på protools le 7.1 CD:n. Jag kan inte hitta dessa någonstans i och med att jag inte tänker köpa programmet.

Att byta ljudkort är inte aktuellt i dagens läge i och med att det kostar pengar.

Hur ska jag göra???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Problemet är att man tydligen ska, enligt digidesign, installera Core Audio drivisarna som finns på protools le 7.1 CD:n. Jag kan inte hitta dessa någonstans i och med att jag inte tänker köpa programmet.
Ja, det här är svinigt måste jag säga.

Mbox-användare kan ladda hem drivrutin för PPC-Mac, men inte för Intel-Mac. Då måste man köpa PT LE7.

Det är väl inte alla Mbox-användare som vill använda PT. Plötsligt blir alla nya Macägare tvungna att "köpa en drivrutin" till ljudkortet för att kunna använda med Logic.

Sälj Mboxen till nån som vill köra PTLE6.0, och köp något av de andra ljudkorten där tillverkaren erbjuder Intel-kompatibla drivrutiner kostnadsfritt.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Detta låter ju som ett litet rekord i snikenhet, även om inget Digidesign gör direkt förvånar längre.

Jag har en Mbox och hade tänkt att skaffa en intel-mac för att köra Logic på den. Nu har jag "fått tag på" en ProTools 7.0-CD, kommer det att fungera då? Man brukar ju kunna uppdatera till 7.1.1 eller vad det nu heter, från en 7.0, ifrån Digidesigns hemsida.

Eller måste jag byta audio interface för en sådan här skitgrej?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...