Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

det är en kör som sjungr nationalsångerna i em, ibland i alla fall. dety är ju en riktigt bra ide men det låter inte bra alltså

riktigt sura arr och inga höjdarsångare

ville bara få fram min åsikt 😕

Annons
Postat

Jag håller med. Genomförandet var inte det bästa jag har hört, men det de tappar i skicklighet vinner de i orginalitet. Utövarna verkar tycka om det också. Jag hörde precis den ryska nationalsången och det spelar ingen roll hur sjutton den framförs. Den är snuskigt bra oavsett vad.

Postat

Sjunger själv i kör och har framfört olika nationalsånger i olika arr. Problemet jag ser med EM-kören är att det är på tok för få manliga sångare. En (1) enda person som sjunger andrabasstämman? Det kan omöjligt mickas upp på ett bra sätt utan att den personens röst skär igenom. Då låter det väldigt lite "kör" med en enda röst i en stämma.

Tycker f.ö. om idén, men varför inte kosta på en maffig kör med 10 personer i varje stämma? Nu har nästan varje körmedlem en egen mikrofon..

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det är bra att det bara är en gubbe i den stämman, han hörs tillräckligt ändå, och dessutom slipper man det typiska körfenomenet. Insatsen är god.

En mycket intressantare frågeställningen är huruvida de deltagarna har fått fylla i en blankett innan tävlingarna där det frågas om de vill ha sin nationalsång sjungandes live eller på cd. Ibland körs den ryska från skiva ju...

:rolleyes:

:musik

Postat
Det är bra att det bara är en gubbe i den stämman, han hörs tillräckligt ändå, och dessutom slipper man det typiska körfenomenet. Insatsen är god.

ingen god idé att lägga till två pers till hans stämma och sänka mickarna? inte många i kören som sjunger särskilt bra

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag frågar mig om det är sångerskor (+ sångare) i kören, eller om det är Fröken Sverige-representanter som sjunger? Någon som vet?

Jovisst, man kan väl tänka sig fler sångare. Det hade ju blivit mer "rätt och riktigt" då, om man tänker i körperspektiv.

Har en känsla av det inte ska vara ett specifikt körarrangemang egentligen, utan mest några vanliga dödliga som framför nationalsångerna personligt. Det personliga har ju fungerat. En skiva kan vara lite trist.

😆

Postat

Så sant! Var ett ritktigt dåligt arr av inte alls speciellt trevliga sångare.

Borde inte sverige ha representerats bättre om dom hade bikini? :rolleyes:

Postat
Hej!

Jag frågar mig om det är sångerskor (+ sångare) i kören, eller om det är Fröken Sverige-representanter som sjunger? Någon som vet?

Jovisst, man kan väl tänka sig fler sångare. Det hade ju blivit mer "rätt och riktigt" då, om man tänker i körperspektiv.

Har en känsla av det inte ska vara ett specifikt körarrangemang egentligen, utan mest några vanliga dödliga som framför nationalsångerna personligt. Det personliga har ju fungerat. En skiva kan vara lite trist.

:rolleyes:

hyfsade arr hade väl ändå varit trevligt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.