antikartellmusikern Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 (redigerat) NÀr ja kollar spec angÄende vilket minne Sony Vaio anvÀnder som ram , sÄ fÄr ja fram pc2-3200 minnen , Àr de samma sak som so.dim ? Ja har iaf en Sony Vaio vgn-395-fs som har en inbyggd volvo 740 vilka minnen skall ja köpa , och vilka har sÄdana till bÀst pris gÀrna en lÀnk , om nÄgon orkar jobba sej ? tÀnkte köpa 2 stycken 1 GB minnen , sÄ ja fyller upp den till 2 GB och tack för tidigare hjÀlp , den hÀr sidan Àr mÄngas rÀddning Redigerat 6 augusti 2006 av antikartellmusikern
MrDweeb Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 (redigerat) SĂ„ efter mycket om och men sĂ„ hittade jag "nĂ€stan" din modell pĂ„ Kingstons support sida. Kunde inte fixa lĂ€nk sĂ„ jag klistrar in infon den gav mig. Som jag fattar det hela sĂ„ ska du köra pĂ„ SO-DIMM. Ăr du osĂ€ker sĂ„ fĂ„r du göra en sökning sjĂ€lv. GĂ„ in pĂ„ Kingston och kör minnes verktyget (heter knappen). DĂ€rifrĂ„n kan du sedan söka pĂ„ ditt minne. Search Results for: Sony VAIO VGN-FS395VP Part Number Description Price M3264E40 256MB DDR2-533 SO DIMM Get Price M6464E40 512MB DDR2-533 SO DIMM Get Price M12864E40 1GB DDR2-533 SO DIMM Get Price If you are visiting from outside the US and wish to locate a distributor or reseller nearest you, click here. System InfoBank SchemaUpgrade PathWarrantySupportShow All Standard Memory: 512 MB (Removable) or 1 GB (Removable) Maximum Memory: 2 GB Expansion: 2 Sockets CPU & ChipSet: Intel Pentium M 1.73 GHz Intel 915GM Bus Architecture: PC Card Mfgr's System P/N's: N/A Comments Kingston supports this system with DDR2-533 memory only. If paired with original system memory, DDR2-400, the Kingston memory will clock down to synchronize with the slower memory. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Om du vill köra pĂ„ Kingston sĂ„ har du DustinHome Jag har varken haft problem med dem eller Kingstons minnen. Redigerat 6 augusti 2006 av MrDweeb
antikartellmusikern Postat 6 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 augusti 2006 SĂ„ efter mycket om och men sĂ„ hittade jag "nĂ€stan" din modell pĂ„ Kingstons support sida. Kunde inte fixa lĂ€nk sĂ„ jag klistrar in infon den gav mig. Som jag fattar det hela sĂ„ ska du köra pĂ„ SO-DIMM. Ăr du osĂ€ker sĂ„ fĂ„r du göra en sökning sjĂ€lv. GĂ„ in pĂ„ Kingston och kör minnes verktyget (heter knappen). DĂ€rifrĂ„n kan du sedan söka pĂ„ ditt minne. Search Results for: Sony VAIO VGN-FS395VP Part Number Description Price M3264E40 256MB DDR2-533 SO DIMM Get Price M6464E40 512MB DDR2-533 SO DIMM Get Price M12864E40 1GB DDR2-533 SO DIMM Get Price If you are visiting from outside the US and wish to locate a distributor or reseller nearest you, click here. System InfoBank SchemaUpgrade PathWarrantySupportShow All Standard Memory: 512 MB (Removable) or 1 GB (Removable) Maximum Memory: 2 GB Expansion: 2 Sockets CPU & ChipSet: Intel Pentium M 1.73 GHz Intel 915GM Bus Architecture: PC Card Mfgr's System P/N's: N/A Comments Kingston supports this system with DDR2-533 memory only. If paired with original system memory, DDR2-400, the Kingston memory will clock down to synchronize with the slower memory. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Om du vill köra pĂ„ Kingston sĂ„ har du DustinHome Jag har varken haft problem med dem eller Kingstons minnen. tackar för hjĂ€lpen Ă€r alltsĂ„ so-dimm = pc2 , ja en annan teknisk benĂ€mning ? sen nĂ€r ja lĂ€ste pĂ„ nĂ„t stĂ€lle , sĂ„ skulle ja kunna anvĂ€nda pc2-4200 533 mhz , ja datorn klockar ner sjĂ€lv om den bara klarar typ 400 mgz dom minnena Ă€r ju billigare ochsĂ„ , eller cyklar ja nu
MrDweeb Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Har ingen aning faktiskt. Men nÀr du kollar sÄ Àr det tydligen viktigt att man anvÀnder samma sorts minnen - det finns tvÄ olika - en ECC (eller vad det heter) och en utan ECC. Man kan inte anvÀnda ett ECC minne och ett utan tillsammans. Om inte annat kan du sÀkert ringa och frÄga pÄ det stÀllet du tÀnker bestÀlla.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.