Jump to content
Annons

Project M - HouseWorks Vol. 1


m@tte

Recommended Posts

Länkar till några demos jag lagt upp. Söker samarbete gällande mixning och mastering. Finns tråd under samarbeten.

LÅTNAMN: Nostromo

ARTIST/GRUPP: Project M

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 7:29

KOMPOSITÖR: MA

PRODUCENT: MA

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.14

STATUS: Skiss/Färdig demo

LÅTLÄNK:Nostromo

LÅTNAMN: Hypnerotomachia (HALs Theme)

ARTIST/GRUPP: Project M

GENRE: Hmmm?

LÅTLÄNGD: 8:26

KOMPOSITÖR: MA

PRODUCENT: MA

EV. MEDVERKANDE: HAL

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.8

STATUS: Skiss/Färdig demo

LÅTLÄNK:Hypnerotomachia (HALs Theme)

MP3orna är i låg kvalitet på grund av limiterat web utrymme. Dessutom ganska långa. Kommer från mina DJ-år då mixbara intron och outron var ett måste 😛

Mvh

//m@tte

Redigerat av m@tte
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Redigerade din tråd då du missat lite väsentligheter, fyll gärna i resten.

Är de vokala inslagen tagna från utgivna skivor rubriceras detta som remixer...

.. och har du inte clearat detta då strider de mot forumreglerna, tyvärr.

Forumregler för demopostningar

I övrigt lyssnade jag på sån här musik mid 80's och detta tar inte mig med på någon rymdtrip, det behövs något mer för att ta tag i paketet i brallan.. lixom.

( Sången låter dessutom som den ligger i ett helt annat tonläge..det låter surt i 180 )

Men det finns säkert någon som kan finna något guldkorn i detta.. med lite ljus o lykta.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

En nyfiken fråga - i vilket sammanhang ska du presentera den här musiken?

Det är så otroligt retro så jag har svårt att se vilken målgrupp du siktar på.

Det påminner om mina första låtar i Soundtracker på Amiga. Jag snodde också samplingar hejvilt.

Det skulle nog bli rätt tomt på dansgolvet om man spelade den här musiken i DJ-sammanhang idag... Känns mest lite trött i mina öron... det lyfter aldrig.

Beklagar, men så tycker jag. 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I övrigt lyssnade jag på sån här musik mid 80's och detta tar inte mig med på någon rymdtrip, det behövs något mer för att ta tag i paketet i brallan.. lixom.

( Sången låter dessutom som den ligger i ett helt annat tonläge..det låter surt i 180 )

Alltid trevligt med lite ärlig kritik. Jag vet att grejerna låter retro, det är liksom meningen, men mid 80's känns väl lite väl överdrivet eller?

I vilken låt menar du att sången ligger i fel tonläge? I Into The Blue klingar pianot lite falskt, det håller jag med om. Var det den du tänkte på?

Mvh

//m@tte

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så otroligt retro så jag har svårt att se vilken målgrupp du siktar på.

Det påminner om mina första låtar i Soundtracker på Amiga. Jag snodde också samplingar hejvilt.

Beklagar, men så tycker jag. 😉😉

Be inte om ursäkt för din åsikt. Meningen är ju att man vill ha feedback. Klart det låter retro, med tanke på samplingarna mm. men att det skulle låta OTROLIGT retro vet jag inte riktigt om jag håller med om. Min stil och musiksmak är onekligen väldigt 90 tal och det vet jag om. Därav låter låtarna som dom gör.

Använder samplingar gör väl alla. Tycker inte riktigt att dessa låtar skulle vara "extrema" på nåt sätt, eller (förrutom 1st House)? Det enda jag samplat är ju sång och tal, och ser man dom som remixrar istället för egna låtar så.

Mvh

//m@tte

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder samplingar gör väl alla. Tycker inte riktigt att dessa låtar skulle vara "extrema" på nåt sätt, eller (förrutom 1st House)? Det enda jag samplat är ju sång och tal, och ser man dom som remixrar istället för egna låtar så.

Mvh

//m@tte

Well..har du bara gjort klart med upphovsmakaren /arna av dina samplingar är allt ok.. annars får jag be dig ta bort dessa låtar från forumet..

Forumreglerna

Att jag tyckte det lät mid 80's beror på dina ljudbilderna är relativt enkla i sin utformning att det påminner starkt om hur det lät då...därav min association.

Att jag tilltalas av mer komplexa mixar där det hörs många genomtänkta, små intrikata detaljer är bara mitt tycke..

.. så det är bara att strunta i vad jag tycker 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Att jag tyckte det lät mid 80's beror på dina ljudbilderna är relativt enkla i sin utformning att det påminner starkt om hur det lät då...därav min association.

Att jag tilltalas av mer komplexa mixar där det hörs många genomtänkta, små intrikata detaljer är bara mitt tycke..

.. så det är bara att strunta i vad jag tycker  🙁

Hehe, jag går på K.I.S.S principen. Enkla arrangemang och inte för många kanaler, det är min "melodi"

Du svarade aldrig på vilken sång som ligger fel i tonhöjd? Då jag lyssnar på låtarna i högre kvalitet än mp3orna här låter det helt OK.

Mvh

//m@tte

Redigerat av m@tte
Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag lyssnar på låtarna i högre kvalitet än mp3orna här låter det helt OK.

Mvh

//m@tte

Ok, om det låter bra i dina öron så är det väl bra? oavsett om jag tycker att hela ljudfilen ligger någon / några cent fel i intonering gentemot det instrumentala är bara att bortse ifrån..

Det var någon av de låtarna du tagit bort.. men det är ju å andra sidan inget att hänga upp sig på.. en persons åsikt av 8 miljoner = nästan ingen åsikt alls 😕

Lycka till med ditt samarbete och tack för att du tog bort låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

*bump*

Vill gärna ha lite feedback på Nostromo... En liten notis om den är att introt varar i ungefär 2:44 så ha lite tålamod tack :rolleyes:

mvh

//m@tte

Redigerat av m@tte
Link to comment
Dela på andra sajter

Riffet är otajt. Kvantisera.

Mixen är helt befriad från diskant.

Melodiskt är den helt ointressant, och arret funkar dåligt.

Du bör detaljstudera musik i den genren du verkar (glesbygdstrance?) och kopiera arren därifrån.

Dessutom bör du satsa kraft på att skriva roligare hooks, riff och melodier i största allmänhet. Kanske plugga lite harmonilära? 😆

Sist men inte minst bör du läsa på om mixning och mastering. Börja med den där käpphästen, Ozones mastering guide. Lär dig balansera en mix, jämför kontinuerligt med dina idoler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...