Jump to content
Annons

Radical Music España


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Det finns en schysst site från Spanien som heter Radical Music. De har gitarrer och mikar m.m. Problemet är att jag inte kan mer än 4 ord spanska och de kommer man inte långt med där... 🙂

Tänkte beställa en grej därifrån framöver kanske, men vet ju inte vad orden betyder. Kan gissa mig till, men på det sättet köper man ju knappast en vara. Är det bara jag som missat det, eller finns det verkligen ingen engelsk version av deras hemsida. Jag hittar ingen käck liten "English"-knapp iaf. Vill de inte få sålt?

Radical Music España

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

NICE!! 😎

Utgångspunkten är att förstå följande meddelande till att börja med:

Este producto esta en nuestro catálogo desde miércoles 15 febrero, 2006.

Och vad heter "frakt/fraktkostnad" på spanska?

Har letat bland "quienes somos"=Vilka är vi?, "nuestras tiendas"=Våra adressuppgifter?, "trabaja con nosotros"=Vi trallar bland hyllorna?, "condiciones generales"=Allmänna villkor?, "envios"=Fraktvillkor?, "formas de pago"=Formella sidan? "seguridad"=Säkerhet? Jag gissar hej vilt! 🥰

Todos los precios que aparecen en la web no incluyen el 16% de I.V.A., están sujetos a variación sin previo aviso y son válidos en el momento de confirmar el pedido. : Tillkommer skatt 16%, på priserna på Nätet?

Guran kostar billiga €139. Men så står om frakt till Kanarieöarna: En todos los casos 45€ hasta 10Kg. OTROS PAISES Y DESTINOS: Consultar. Frakten blir väl då kanske mer än om det skulle skickas till Kanarieöarna. €65 till Sverige??

[(139 x 1.12) + 65] x 9.2 (eurokursen) = 2089 SEK. Hmmm....

Jag beställde en sådan gitarr för 1600 SEK, från en svensk butik. Fick såpass bra pris pga en tidigare utebliven leverans. Normalt kostar den där 2300 SEK. Men när den kom var den en aning defekt 😉 . De gjorde inga intentioner på att beställa en annan. Andra butiker i Sverige som råkar ha den (ytterst sällsynt) ligger en aning högre. Från UK kostar den ca. 2800. I övriga Europa på 3000 SEK. Från USA 5000-6000 SEK.

Det är en ytterst prisvärd "grundmodell".

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Este producto esta en nuestro catálogo desde miércoles 15 febrero, 2006.

Den här produkten finns i våran katalog sedan onsdagen den 15 feb-06

Och vad heter "frakt/fraktkostnad" på spanska?

Freakt=Envio, Fraktkonstnad: Cuesto de envio.

Har letat bland "quienes somos"=Vilka är vi?, "nuestras tiendas"=Våra adressuppgifter?, "trabaja con nosotros"=Vi trallar bland hyllorna?, "condiciones generales"=Allmänna villkor?, "envios"=Fraktvillkor?, "formas de pago"=Formella sidan? "seguridad"=Säkerhet? Jag gissar hej vilt!

Nuestras tiendas= Våra butiker

Trabaja con nosotros= jobba med oss

Formas de pago= Betalningsätt

Resten var helt korrekt :rolleyes:

Todos los precios que aparecen en la web no incluyen el 16% de I.V.A., están sujetos a variación sin previo aviso y son válidos en el momento de confirmar el pedido

I priserna på sidan ingår ej 16% moms. priserna kan ändras utan "tillsägelse" och gäller f.o.m du gjort köpet

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

😛

Har läst liite franska, försökte härleda därifrån.

Slutsats: Det kostar som jag skrev ungefär 2100 SEK att beställa den från Spanien. Frågan är då:

1) Ska jag ta ett nytt snack med musikaffären härhemma om att beställa ännu ett ex av gitarren, nu det tredje, med den överenskomna rabatten på 700 SEK? Men ALLA ex av gitarren hos den svenske importören i Nyköping kanske är andrahandssortering?

2) Eller ska jag skita i det och istället be dem om den rabatten på nåt ANNAT, såsom mjukvara eller hörlurar och samtidigt beställa den spanska gitarren från Spanien istället? Ska jag göra det och riskera att den också är defekt eller fraktskadad? Har ju redan ett lämpligt fint nytt hardcase tyvärr, så sånt kan den inte fraktas i (om jag inte köper ännu ett...).

3) Eller tänk om fabriken i Spanien inte är mer nogräknad vid tillverkningen? Det har jag iofs svårt att tro. För då är det dags att tänka på ett nytt märke. Alhambra, Estéve, Admira kan vara aktuella då, ej Rodriguez. Har läst tester om nämnda gitarr, men alla har bara haft lovord om finishen.

4) Eller ska jag skita i att det var skarpa repor på fronten på gitarrexemplar #1 och bucklor på baksidan av gitarrexemplar #2 och ta någon av dem från butiken för 1600 SEK (om de finns kvar nu)? Hardcase hade jag ju redan som sagt...

Vilket alternativ verkar vettigast?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...