Magpie Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Vad är skäligt att ta betalt för att biasjustera en gitarrförstärkare? Jag har en fender prosonic combo som jag ska byta alla rör på. Jag vill inte åka på nåt rövarpris hos den lokala musikaffären här i Nyköping så jag måste ha ett hum om vad det brukar kosta. Själva proceduren är ju lätt och går snabbt om man är kunnig.
DrHans Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Vad är skäligt att ta betalt för att biasjustera en gitarrförstärkare?Jag har en fender prosonic combo som jag ska byta alla rör på. Jag vill inte åka på nåt rövarpris hos den lokala musikaffären här i Nyköping så jag måste ha ett hum om vad det brukar kosta. Själva proceduren är ju lätt och går snabbt om man är kunnig. Trodde det ingick i rörbytet.
Magpie Postat 30 juli 2006 Trådstartare Postat 30 juli 2006 Vad är skäligt att ta betalt för att biasjustera en gitarrförstärkare?Jag har en fender prosonic combo som jag ska byta alla rör på. Jag vill inte åka på nåt rövarpris hos den lokala musikaffären här i Nyköping så jag måste ha ett hum om vad det brukar kosta. Själva proceduren är ju lätt och går snabbt om man är kunnig. Trodde det ingick i rörbytet. Jag betäller JJ rör från Eurotubes. http://www.eurotubes.com/index.htm Rekommenderas varmt av många på fenderforum mm. Att köpa rör i Sverige kostar det dubbla. Visserligen har jag Gerald Webers förstärkarvideos 🙂 men skulle aldrig våga mig på biasjustering själv. Det vore himla kul att nån gång lära sig, men att bara ha kunskap att byta rören räcker för mig tillsvidare 😎
hegobald Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Men du måste justera BIAS om du byter rör..Om du inte är rik och vill byta rör hela tiden förståss.. Det liksom inte som att byta glödlampor inte 😎
Magpie Postat 30 juli 2006 Trådstartare Postat 30 juli 2006 Men du måste justera BIAS om du byter rör..Om du inte är rik och vill byta rör hela tiden förståss.. Det liksom inte som att byta glödlampor inte 😳 Självklart ska jag biasjustera! Att byta preamprör kräver ju inte det men nu vill jag byta alla rör. Jag har några olika biasvärden jag har blivit rekommenderad som jag vill testa. Förstärkaren har 3 olika rectefier lägen. Här är en mycket bra länk från fenderforum om Prosonic förstärkaren. Den bästa förstärkaren jag har spelat på! http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&...233632&offset=0
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.