Jump to content
Annons

OS dedikerat för inspelning...


Sofa_Fredrik (oregistrerad)

Recommended Posts

Sofa_Fredrik (oregistrerad)

Kom på en klockren idé idag...

ett helt nytt Operativ system helt gjort som tex Cubas eller va fan man nu gillar..

inget annat trams.. startar upp en stor jävla mixer sen är det bara att köra utan att behöva tänka på annat kravs istil med animerade apor eller Internet explorer..

Okej det blir ju ett jävla jobb att skriva ett nytt som ska stödja alla sorters hårdvara men ändå det vore ju jävligt coolt.. å troligen stabilt å...

mmm... måste fundera vidare på det här..

// F

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hahahaha, och det lilla gemet som hoppar fram när man startar upp MS Word då!?

Ärligt talat, dom försökte ju med BeOS, men det är marknadskrafterna som styr och ingen vågar utveckla program för osäkra projekt.

Man skulle ju kunna bygga upp en linux-dist som funkar precis som du vill, men än så längde finns det ju tyvärr ingen mjukvara som duger :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Sofa_Fredrik (oregistrerad)

Ja det var ju sant... jävligt tråkigt det där..

kanske man skulle kunna modifiera windows startupen så att den skippade det mesta å bara körde ljuddelen ??? typ som felsäkert läge men istället ljudsäkert läge... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hahahaha, och det lilla gemet som hoppar fram när man startar upp MS Word då!?

En G-Klav kanske? Som rullar ut ett notblad med tips & hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju sant... jävligt tråkigt det där..

kanske man skulle kunna modifiera windows startupen så att den skippade det mesta å bara körde ljuddelen ??? typ som felsäkert läge men istället ljudsäkert läge... 😛

Ja gör du ett försök att få upp ett windows utan explorer till o börja med.. Kan säga att det är mer eller mindre omöjligt att skala ner windows till den nivån. Allt är så integrerat så det är bara att börja om från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ja gör du ett försök att få upp ett windows utan explorer till o börja med.. Kan säga att det är mer eller mindre omöjligt att skala ner windows till den nivån. Allt är så integrerat så det är bara att börja om från början.

...det borde ju inte vara omöjligt...

Men som sagt så är ju win 98/2000/xp i princip byggt runt om och utgående ifrån explorer. Integreragerande like a motherfucker.

Men kanske, kanske om man testar att utgå ifrån win 95.

Eller så lägger man bara ner idéerna. Det funkar ju som det är idag, för mig iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kanske, kanske om man testar att utgå ifrån win 95.

Vill du sitta i win95 och göra saker? Mår faktiskt lite illa av bara tanken. Win95 har ju inte ett rätt. Då får du ju skriva om hela hanteringen av pci-bussar, agp-portar, minneshantering, minnesbussar och rubbet eftersom det inte drar nytta av dagens datorer. Det kommer att hagla blåskärmar!!! 😛

Kör Win2k just nu, och har funkat rätt så bra efter en dags windows update och lite tweakande i services. Lite sugen på win2k3, men nu när allt funkar såpass fint så har jag ingen större lust att formattera disken och börja om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är kanske ute efter ett Radar-system...? Dyrt, men ändå... 😕

TOS var väldigt stabilt också tillsammans med MROS - men det var ju rätt länge sedan... :rolleyes:

Dock tycker jag faktiskt att det egentligen inte finns något speciellt att klaga på när det gäller XP. Det är det bästa OS vi har sett hittills och för mig har det fungerat klockrent från dag ett (fast å andra sidan har jag aldrig råkat ut för några problem med Cubase ens när jag körde Win98...). 😳 Win95 hade enormt mycket större behov av tweakning än XP, så det är absolut ingen hit att utgå från det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade MacOS9 som fan. Desvärre bör man ju köra OSX nu om man ska ha Mac, och det är än så länge inget vidare. Kommer nog bli hur bra som helst om ett par år när dom fått lite ordning på vissa saker. Man förlorar ju kontrollen över det OSet totalt eftersom dom inte dokumenterar unix-kärnan ett smack. Fick t ex leka seriös hacker för att få nätverket att funka som jag ville på jobbet. (kompilera om Samba och hinna bli totalt vansinnig flera gånger innan det uppförde sig som jag ville)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Använder själv Win Me på min musik-PC. Där har jag gjort en minimal installation utan nätverksegenskaper, spel, tillbehör etc. Systemverktygen är dock bra att ta med vid installationen då scandisk och systemeditorn ligger där. Mycket mindre än så här kan man inte få ett fungerande Win. Startar upp på mindre än 15 sek och rullar klanderfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...