Jump to content
Annons

Musikerpoolen - finns det ett intresse?


VacUm

Recommended Posts

Grymt roligt att det verkar finnas ett gediget intresse för idén...

Överväger helt klart att börja bygga på siten nästa månad! PM'a mej här om nån är intresserad att vara med från start, t ex buggtesta, vara lite kreativ och komma på förslag och lösningar, vara med och administrera och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriv upp mig också!

Har skapat ett par siter med LAMP (linux,apache,mysql,php). bl.a (www.spunkmusic.se)

Så hör av dig om du överväger att skapa siten med någon av dessa applikationer.

Dock så suger jag på visuell design.. så det kan jag nog inte hjälpa dig med så mycket.

// Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Se där, ungefär alla i hela västvärlden anmäler sitt intresse.

Hoppas det går bättre för detta projekt än den förra "jag-vill-jättegärna-hjälpa-till"-masspsykosen:

"Skriv upp mig också!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där, ungefär alla i hela västvärlden anmäler sitt intresse.

Hoppas det går bättre för detta projekt än den förra "jag-vill-jättegärna-hjälpa-till"-masspsykosen:

"Skriv upp mig också!"

Faktum är att den förra "jag-vill-jättegärna-hjälpa-till"-masspsykosen snart är up and running. Dock inte tack vare någon masspsykos...

Link to comment
Dela på andra sajter

kan hjälpa till med design oxå...

Styr upp en irc-kanal lr liknande så vi kan hjärnstorma fram lite ideas 🙂

Ajudetja.. Bra idé.. Jag ligger på enterthegame-servern.. Så gör en #musikerpoolen där. Ska försöka ligga där 24/7

Alltså enterthegame-nätet och så #musikerpoolen

Link to comment
Dela på andra sajter

kan hjälpa till med design oxå...

Styr upp en irc-kanal lr liknande så vi kan hjärnstorma fram lite ideas 🙂

Ajudetja.. Bra idé.. Jag ligger på enterthegame-servern.. Så gör en #musikerpoolen där. Ska försöka ligga där 24/7

Alltså enterthegame-nätet och så #musikerpoolen

k gött... kommer upp när ja kommer hem... nog inte populärt o sitta på irc o hänga här på volvo... :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså:

Ni har som tillgång till IRC (mIRC finns att ladda ner gratis), hoppa in i #musikerpoolen ikväll och tjata lite på EnterTheGame, som finns med i listan över servrar i mIRC.

Link to comment
Dela på andra sajter

w00t's happening? ..har jag missat första halvlek? har precis lyckats befria min dator från 28 trojaner 😄 en massa Hijack-skit som gjort min dator helt förlamad....

När blir nästa sväng då?

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Blev inte så mycket av IRC-grejjen faktiskt, men det smidigaste vore om jag fick era e-postaddresser så grupperar jag dom i outlook och spammar ett massmail när siten är uppe för betatestning (vilket blir nångång i mitten av augusti skulle jag tro)

så kan vi fortsätta diskutera där

Link to comment
Dela på andra sajter

forum är bra, men varför inte utvidga det lite mer åt communityhållet?

det är smidigt med enkel privatmail, anteckningsblock, kontaktlista osv.

Kanske en chatt, och en köp/byta/sälj/finnes-avdelning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är väll att ta ett färdigt koncept och modifiera det lite..

typ

PHPNuke, http://www.phpnuke.org/

PHP Web Things, http://www.phpdbform.com/

Eller dyl.

// Johan

Jepps, det är uppenbart att man utgår från något sådant. Har kollat in e107 och har kompisar som kör det. Verkar vara strålande, men känner du till något som är bättre så skrik till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men en sak är hursomhelst mycket viktig, att musiker inte enbart producerar. vi är också artister!

Så musikerpoolen bör inte enbart handla om produktion, jamming osv.

liveavdelning med arrangörer, tips för scenisk gestaltning osv vore perfekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé. Men ett liknande forum finns redan. I Sverige s a s. Bara att den är stängd, dvs bara genom inbjudan kommer man med efter att man fått visa att man är seriös och proffs.

Kanske vore det en idé att göra så att det skulle kunna existera en "öppen" del också om det finns intresse . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé. Men ett liknande forum finns redan. I Sverige s a s. Bara att den är stängd, dvs bara genom inbjudan kommer man med efter att man fått visa att man är seriös och proffs.

Kanske vore det en idé att göra så att det skulle kunna existera en "öppen" del också om det finns intresse . . .

Jasså! Kul.. Var??

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra! Har länge väntat på just det här!

Har jobbat en del som bl.a. javascriptkonsult och jag ställer gärna upp med klientsidescript om du behöver något sådant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra! Har länge väntat på just det här!

Har jobbat en del som bl.a. javascriptkonsult och jag ställer gärna upp med klientsidescript om du behöver något sådant...

Ser man på! PMa mig med email så hör jag av mig när det drar ihop sig. En sån som du behövs ju -alltid- !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé. Men ett liknande forum finns redan. I Sverige s a s. Bara att den är stängd, dvs bara genom inbjudan kommer man med efter att man fått visa att man är seriös och proffs.

Kanske vore det en idé att göra så att det skulle kunna existera en "öppen" del också om det finns intresse . . .

Jasså! Kul.. Var??

Kör det genom Orkut.

Ett flertal producenter är med, det roliga är att vi kör det runt världen, mkt kontakt med andra kulturer etc. Bakgrunden var att på Digidesigns forum så uppstod det ett intresse för musiker/producenter med PT att jobba ihop. Det blev en Community.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör det genom Orkut.

Ett flertal producenter är med, det roliga är att vi kör det runt världen, mkt kontakt med andra kulturer etc. Bakgrunden var att på Digidesigns forum så uppstod det ett intresse för musiker/producenter med PT att jobba ihop. Det blev en Community.

Verkar ju va sjysst som fasen. Hur hamnar man med där? Får man skicka upp produktioner då helt enkelt eller? Är det uteslutande PT som gäller??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hur hamnar man med där?

Får man skicka upp produktioner då helt enkelt eller?

Är det uteslutande PT som gäller??

Man frågor någon som är medlem och ber att få bli inbjuden . . .

Inga produktioner får skickas till någon central server; pg av de många många juridiska problem. Däremot så skickar medlemmar filer till varann under ett samarbete.

Nej PT är bara ett av många mjukvaror; många kör Logic/D Performer/ etc också

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...