Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Kör Cubase LE på en Frost ACM315 med Virtual Bassist, Hypersonic 2 och Virtual Guitarrist. Ljudkort; Presonus Firebox.

Problem: Får som default bara upp 8st VST Instruments. Hur får jag upp fler? Just nu kan jag inte starta ett nionde MIDI-track eftersom jag inte kan välja ett VSTi för spåret ifråga.

😄

Annons
Postat

Tja,

Ser listan du bifogade men samtidigt anges att LE klarar ett stort antal tracks. De måste ju kunna fyllas med ett visst instrument. Problemet är att när jag väljer bland VST Instruments finns bara 8 st fält i den meny som är default. Det går alltså inte att välja ett VSTi för MIDI track 9 och vidare. Manualen säger att det är datorberoende om fler VSTis kan hanteras och Frost klarar nog fler.

Går det inte att ändra VST Instruments-listan till att visa fler äm 8 st?

Postat (redigerat)

Tracks i det sammanhanget innebär audiospår och midispår (men antalet VSTi-slots är mer begränsat) - men om du spelar t ex trummor, så kan du ju behöva ha 3-4 midispår ställda till samma midikanal på samma VSTi för att kunna hantera det smidigt...

Jag förstår kanske inte riktigt hur du menar, men det finns ju multitimbrala VSTi - och när det gäller sådana, så kan du välja samma VSTi som du redan har på ett annat spår, men välja en annan midikanal...

Exempelvis så hanterar Sampletank och Hypersonic 16 midikanaler med olika ljud vardera...

Redigerat av Claes
Postat

OK,

Tack för responsen. Jag "kopplar" spår 9 osv till redan existerande VSTi i listan och det fungerar. 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.