Jump to content
Annons

testinspelning


Recommended Posts

Genre:punk/rock

upphovsmän: bengt och lotta

producerat av: tha spank

storlek: ca 3.14Mb

Längd: 2.45

Artist: leif och lösmusen

Medverkande: några kamrater

Vi har nu gjort en inspelning som tog ca 2-3h inklusifve lite mixning.

hur låter detta nivåmässigt och allt sådant. vi vet att vi är amatörer.

Låtuppbyggnaden är en annan fråga vi ställer oss - kommentera gärna.

Och är detta en "bra" låt?

jag poängterar vikten av att framhålla att vi reserverar oss

för det "kassa ljudet" men vi vill gärna ha tips å råd på hur fan vi ska mixa det osvosv... vi är loosers

Det är så jobbigt att höra andra säga sånt så det är bättre att ha sagt det först själv

låten http://hem.bredband.net/b125304/northernlights.mp3

Redigerat av buster
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rent allmänt om låten tycker jag att detta är en trallvänlig och bra låt... Riffet är väldigt vanligt inom punken just så det är inget unikt, men en sjysst melodi och en bra låt.

Jag tycker att myckt har sin charm i låten, bland detta sättet du/ni sjunger på. Vad jag dock inte gillar är det jag ser som överdrivet när du sjunger life och drar till med ett skratt. Skippa det säger jag 😆

Ljudmässigt finns det en hel del att anmärka på, värt att tillägga är dock att detta inte låter skit och att ni har gjort ett bra försök och lyckats på många sätt. Jag lämnar dock det ljudmässiga till gurusarna här på forumet eftersom jag inte anser mig själv tillräckligt kompetent än. Vad jag dock skulle vilja ta upp är att basen kan behöva lite jobb eq-mässigt, sen låter den väldigt ojämn och skulle kanske kunna tyglas med en kompressor?

Vad gäller gitarren skulle jag vilja ha lite mer närhet, annars tycker jag visserligen att den har sin lilla charm, det beror ju på lite vad ni är ute efter. Trummorna antar jag är datatrummor? Annars, berätta gärna hur ni har spelat in dem.

Lite rymd på sången med ett tyglat men sjysst reverb skulle kunna vara något, jag hade dock försökt att hålla det torra i sången kvar och bara köra på svag reverb för att jag tycker att även sången har charm. 😳

Jag vet inte om det hjälpte särskilt mycket, men någon kan säkert spinna vidare på det 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Pung/krock??? hehe

Finns helt klart potential i låten.. schyssta melodier o lite halv-trallvänligt...

Se bara till att fixa ljudbilden och sången så kan det bli riktigt mumma...

Skumt slut med basen, men jag utgår från att det är en ploj-grej bara.. eller??😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...