Jump to content
Annons

[dödsdisco] Vallhagen: Låt Stå


Recommended Posts

Svänger som f*n!

Fram med sången bara så blir den grym.

Ja då får jag väl lyfta sången för att grymma till lite:)

Tack för glad kommentar!

Leadsynten är liiite vass men det kan också vara kass återgivning här.

Skön desperation vilket som, tummen upp.

Nja, leadsynthen är säkert vass. Jag är ingen mixmaestro, och jag förstår att hela ljudbilden bör revideras, även om det främst handlar om sångljud/nivå och bottendrag. Jag har vilat öronen nu i fem dar, och när jag lyssnar med "friska öron" så hör jag rätt tydliga brister själv.

Lite för perspektivets skull la jag upp låten på ett engelskt forum oxå. De kan ju av självklara skäl inte hajja ett jota av texten, men den generella kommentaren där (med undantag förstås) har varit "svag sång, i övrigt helt ok prod och ljudbild".

***

Kul med alla dessa olika referenser :rolleyes: Big Fish har jag oxå dålig koll på.

Tack för glada tummar upp, claypool!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

🙂😆😆JA; DJÄVLAR!

Så ja, faen riktigt bra ju. 😳 Fast metalisten i mig saknar dock lite tyngre gitarrer och en tydligare rytmsektion, trummor percussion eller så.

Dock inget jag stör mig på alls egentligen...

Det är bara ränder som aldrig går ur och sådant... 😛

SKITBRA!!! Kort och gott!

Eller, JA, DJÄVLAR, som man också kan säga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller, JA, DJÄVLAR, som man också kan säga...

Där är han ju, den sporadiske medtextskribenten! Sent skall syndaren vakna 🙂

Jomenvisst, mixen saknar en del. När jag blir kompetent och tar mig tid så ska den nog pillas mer på. en del kreativt har ju kommit upp i tråden 😆

Kul att du gillade det 😳 Fan fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Oj, väckte jag ett lik nu?

Kul med syntslingan. Låten påminner mig mycket om Blue for two. Plattan med Sink or swim. Freddie Wadling i toppform.

// Steffo

Ja lite likväckning, men den är junte hysteriskt gammal 😉

Faktum är att liket eventuellt är på omarbetning... med mitt tempo kanske en nyversion av denna är uppe innan jul...

***

Kul parallell med hr Wadling. Plattan hette "songs from a pale and bitter moon", right? Fina grejjer:)

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, väckte jag ett lik nu?

Kul med syntslingan. Låten påminner mig mycket om Blue for two. Plattan med Sink or swim. Freddie Wadling i toppform.

// Steffo

Ja lite likväckning, men den är junte hysteriskt gammal 😮

Faktum är att liket eventuellt är på omarbetning... med mitt tempo kanske en nyversion av denna är uppe innan jul...

***

Kul parallell med hr Wadling. Plattan hette "songs from a pale and bitter moon", right? Fina grejjer:)

tjing

Bengan

Så hette den ja. En av dom första skivorna jag köpte på CD. Fan vad vi garvade åt den nyöppnade skivaffären som BARA SÅLDE CD-SKIVOR. Det kommer ju aldrig gå!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan också! Av nån anledning kan jag inte längre ladda ner mp3-filer från forumet. Klickar jag på dem får jag upp en massa konstiga tecken, högerklickar jag för att "spara som" så får jag bara ner en fil som heter "index.php". Den här låten var man ju RIKTIGT sugen på at höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tja, tack för igår häftig låt kort sagt, helgjuten musikstilsmixkombo 😄 på min ära. Till sången då: den verkar släckas ut på nåt sätt i vissa partier verkar ligga farligt närma tror det är en gura som stjäl frekvensutrymme. I övrigt så sitter den som en keps dvs. låten i alla avseenden. Kul lyssning en tackar och bockar.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...