Jump to content
Annons

Hörlursfråga


86a (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Jag antar att du har kopplat in högtalare av någon typ från ljudkoret. Är det kopplat vi en mixer, stereo eller liknande så är det ju bara att koppla in hörlurarna i hörlursuttaget på mixern/stereon och stänga av ljudet i högtalarna

Redigerat av dancedancedance
Link to comment
Dela på andra sajter

då finns det lite olika alternativ. Om du skulle få för dig att använda högtalare i framtiden så köp en liten mixer och använd till lyssning.

Ett annat är att köpa en hörlursförstärkare. då får du en stor fördel eftersom du kan koppla in flera hörlurar.

Ett förslag om du har mycket pengar är mackie the knob men det är nog lite väll overkill. Samson har nåt liknande som heter c-control.

Ett fjärde alternativ som är gratis är att ta nån gammel bergsprängare, steroförstärkare eller liknande med rcaingång och hörlursutgång och dra en sladd i mellan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.. Den har inget hörlursuttag om det är EMU 0404 du menar.. Enklast att lösa det hela på är väl att skaffa en liten mixer med hörlursutag på... Då kan du få fantommatning och halvhyffsad micpremp på köpet också.

Du bör kunna hitta nåt under 500:-. Tapco, Behringer, Phonic etc.. Tycker det dräller av sånna småmixers då jag tittar i skyltföntern på diverse musikerbutiker.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

86a (oregistrerad)

har preamp men ingen mixer 😄

får väl köpa hörlursstärkare...kostar väl säkert 2k.skulle inte förvåna mig ett skit...

Tack för infon!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...