Jump to content
Annons

Sist i Gratisfestivalen


Recommended Posts

LÅTNAMN:This is it

ARTIST/GRUPP:Stajo

GENRE:pop

LÅTLÄNGD:2.58

KOMPOSITÖR:Stajo

PRODUCENT:Stajo

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.5

STATUS: Ska bli färdig

Inbillar mig att melodin inte är så taskig... men vad gör jag för fel? Nu var ju iofs konkurrensen stenhård 😱.

Har uppdaterat den med icke gratisinstrument... hittade en gammal trumloop på nätet.

Två frågor till...

Någon som vill testa att sjunga in den? (Fick ju en del klagomål...)

Någon som vill hjälpa mig med trummorna?

thisisit_FINAL.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten i sig är väl helt ok, låter kanske lite 1993 men de e lugnt. Din sång däremot, dåligt uttal, falskt och rätt taskig ton. Låt någon annan sjunga om du vill lyckas bättre, åtminstone tills du har övat upp dig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker alltid lite på Morrisey när jag hör dig. Börjar rätt schlagerbetonat men gillar det oväntade ackordvalet vid 00:22 och den forsätter med fyndigheter i harmonierna. Bra pianolir. Sången är lite för långt bak i mixen. Snygg refräng och körerna är lysande. Helt klart har du en stark melodikänsla och älskade Waiting for you. Kom harmonicamike till skott på denna förresten?

Blir lite inspirerad att pocka fram guran men när får vi regn egentligen???

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Phobos

Jo du är väl inte helt fel ute där... Min skönsång kanske drar ner den lite 😏.

Hm saknar ju pop 93 boken... Ligger kanske lite i det, var ungefär då mitt uppehåll på drygt 10 år vad gäller musik började =).

equality

Tankar på Morrisey tar jag som komplimang =). Jo kören är nog ganska nöjd med och jag håller med om att inledningen blev lite ja, jag vet inte vad, skulle ha en inledning och kräkte ur mig något och sedan skulle jag hitta tillbaka till versen och därav det oväntade ackordvalet... och ja rösten ligger lite långt bak ja, kanske beror det på för mycket reverb?

Kul att Waiting for you har gått hem. Ligger lite lågt med den pga diverse intressen, får se om det händer något. Men visst Mike har gjort ett kanonjobb, skickar dig ett mail med en testmix.

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tjenare.

Bra låt! Påminner lite om "Waiting for you"..men det är inget som stör. Jag prov sjunger gärna på denna,om du tror att det kan passa,men det får bli när jag flyttat hem från stugan...Ha de bra tills dess..

Micael

Jo lite samma ackordbyten och sedan "this is the .. sign resp. final" 😎. Lite av samma budskap och stämning i texterna. Skillnaden är också att jag höll på med rim i denna men i waiting gav jag blanka.. i det. Denna skrevs först och kort därefter waiting. Så nog hör man lite likheter speciellt om man suttit och jobbat med någon av dem som du 🙂.

Det tackar jag så klart ja på!! Hör av dig när du har flyttat tillbaka så skickar jag lite musik och text.

EDIT:ssttavvfel

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Skitbra låt, skithäftig rytmisering gillar den skarpt. Men det är några skumma harmisar som det byter till i bland, det känns som om du stannar kvar i bjud- ackordet borde gå vidare till vad det nu blir och sen ref/stick. Annars riktigt helbra tycker jag. Hör av mig nån dag har lite fullt nu snickrar på verandan.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven

Kul att det gillas 😄 . Vad gäller det andra så ligger det säkert något i det du säger... he he men ge mig gärna ett konkret exempel för jag är lite trög 🙂. bjud-ackordet, vad är det?

B@kon

Det är som att leta efter nål i en höstack 🙂 , men jag ger aldrig upp 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...