Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu behöver jag hlälp. Jag har ett Echoevent gina 20bit,

gina.jpg

dock så ligger den svarat lådan på en annan plats i landet, så jag kan inte tillgå den nu.

På kortest bakisda fins det två honor att stoppa rca kabel i.. En line in och en out. Så i min förhoppning attt kunna nyttja kortet sprang jag nyss iväg och köpte

327705_B_2006-07-04_063950_987.jpg

men det kommer inte ett ljud. Jag börjar misstänka ett denna koppling inte funkar. Men det borde det ju göra, line out är alltid lineout i min lilla röda bok iallafall. Så nu hoppas jag på att jag gjort något galet bara. Hoppas någon har ett vettigt svar!

Annons
Postat
Är det verkligen line? Det är inte så, att det är S/Pdif...? 😳

Fast det borde ju åtminstone knastra, pipa och spraka i vilket fall, höj nivån på lyssningen bara!.. Höj! Höj för böveln!

Ehh.. 😆

/Majken

Postat
Är det verkligen line? Det är inte så, att det är S/Pdif...? 😎

Fast det borde ju åtminstone knastra, pipa och spraka i vilket fall, höj nivån på lyssningen bara!.. Höj! Höj för böveln!

Ehh.. 😉

/Majken

hehe.. är på max.. kan vara S/pdif vad det nu är. men på baksidan av kortet står det klart och tydligt LineIn och linteUt.. inget annat

Postat
Är det verkligen line? Det är inte så, att det är S/Pdif...? 😎

Ehh.. 😉

/Majken

hehe.. är på max.. kan vara S/pdif vad det nu är. men på baksidan av kortet står det klart och tydligt LineIn och linteUt.. inget annat

I och med att det bara finns en in och en ut, så är det ännu större sannolikhet att det rör sig om S/Pdif. En mono in/ut känns minst sagt märkligt om de skulle ha satt dit på ett sådant kort...

Postat

Letade upp manualen: http://www.echoaudio.com/Downloads/Manuals...PC%20Manual.pdf

Där står mycket riktigt, att det är S/Pdif:

8. You can now attach external audio devices to the breakout box. Gina can

accommodate two analog input signals and can generate eight

independent analog output signals. In addition, Gina provides stereo

S/PDIF digital input and output. The S/PDIF jacks are located on the

Gina PCI card itself. The upper (white) jack is used for output, the lower

(red) jack for input. (NOTE: When connecting devices to the S/PDIF

jacks on Gina, do not use standard RCA audio cables. For reliable S/PDIF

operation, 75ohm coaxial video cables are recommended).

All of the analog and digital inputs and outputs on Gina are simultaneously

active, allowing you to record up to four channels of audio (two analog and

two digital) while playing back ten channels (eight analog and two digital).

Postat

Okey.. men kan jag på någotvis få ljud ur detta? Fins det någon sladd med S/PDIF i ena ändan ocj vanlig 3,2mm RCA i andra?

Postat
Okey.. men kan jag på någotvis få ljud ur detta? Fins det någon sladd med S/PDIF i ena ändan ocj vanlig 3,2mm RCA i andra?

För att lyssna måste du ha en stereo D/A-omvandlare eller en stereoreceiver som har S/Pdif-ingång.

För att kunna spela in behöver du ha en preamp med S/Pdif ut. Det börjar komma ganska många sådana. 🙂

Det förekommer också vissa mixrar som har S/Pdif in och ut.

Postat

För att lyssna måste du ha en stereo D/A-omvandlare eller en stereoreceiver som har S/Pdif-ingång.

För att kunna spela in behöver du ha en preamp med S/Pdif ut. Det börjar komma ganska många sådana. 🙂

Ah. Okey! Tack för svaren! Serutsom att det är mkt billigare och enklare att helt enkelt vänta på min lilla låda:P

Postat

För att kunna spela in behöver du ha en preamp med S/Pdif ut. Det börjar komma ganska många sådana. :rolleyes:

Ah. Okey! Tack för svaren! Serutsom att det är mkt billigare och enklare att helt enkelt vänta på min lilla låda:P

Betydligt billigare och enklare... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.