Jump to content
Annons

Rippa audio från .avi


isotone

Recommended Posts

Annons
Fler tips? (får inga bra resultat med Virtualdub)

Huh? Den sparar ju ljudet precis som det är fast kallar ljudfilen för wav. Det ska varken bli bättre eller sämre än ursprungsfilen utan exakt detsamma.

Se till att du har rätt codecs, öppna videofilen och välj Save Wav.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler tips? (får inga bra resultat med Virtualdub)

Huh? Den sparar ju ljudet precis som det är fast kallar ljudfilen för wav. Det ska varken bli bättre eller sämre än ursprungsfilen utan exakt detsamma.

Se till att du har rätt codecs, öppna videofilen och välj Save Wav.

/Majken

Tack Majken, du har så rätt så! När jag testade andra gången funkade det lysande. Första gången blev det knas och jag fick en massa felmeddelanden. Men nu jäklar ska det samplas! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint att det funkar 🙂

Om du går till Audio-menyn och väljer Full Processing-läget så tror jag förresten att du kan spara direkt till en riktig wav-fil också. Men som sagt, var lite vaksam på vilka codecar du har, beroende på var ljudet kommer ifrån så bör det fungera riktigt bra. Virtualdub kan förresten ofta spela upp avi-filmer som andra mediaspelare vägrar läsa.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Fint att det funkar 😄

Om du går till Audio-menyn och väljer Full Processing-läget så tror jag förresten att du kan spara direkt till en riktig wav-fil också. Men som sagt, var lite vaksam på vilka codecar du har, beroende på var ljudet kommer ifrån så bör det fungera riktigt bra. Virtualdub kan förresten ofta spela upp avi-filmer som andra mediaspelare vägrar läsa.

/Majken

Det där med codecs är knöligt tycker jag. Ibland stöter man tex. på nån avi-fil som spelaren vägrar spela pga att codec fattas. Vilka ska man ha om man ska kunna se/höra på precis allt? Och finns alla dessa gratis?

Redigerat av isotone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...