Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! ( Öppnar min först tråd här och nu!)

Har ett problem. Har en p4 3000 dator med hypertreading, 2 19" plattskärmar.. ljudkort och grafikkort vet jag inte just nu vad de heter...

Problemet uppstår när jag har cubase på ena skärmen, och mixern på andra... desto mer gröna staplar som blibbar, desto mer hackar ljudet!!!

Provade att byta plats på ljudkortet och då blev det tio ggr värre...

Så frågan är ju vad i kedjan som inte orkar??

cpu'n arbetar knappt, inte heller ram-minnena (2 gb).

Hjälp!! :rolleyes:

Annons
Postat

Du har kanske ställt in för låg latency, så att det blir för stor belastning på datorn?

Du kan också ha ett problem med chipsetet på moderkortet. Exempelvis så börjar kort med nForce4-chipset och SLI-stöd bråka mycket tidigare än andra chipset... :rolleyes:

Postat (redigerat)

Jag vet att personer som kör Saw Studio har haft problem när de har använt dual head grafikkort som körts i Clone mode. Nu är jag inte helt säker på vad clone mode är för något, men det kan vara värt att kolla upp det. Det äter tydligen en hel del CPU-tid. Jag tror att det gällde Matrox-kort.

Kolla här: http://www.sawstudiouser.com/forums/showthread.php?t=2740&

Redigerat av Timegroove
Postat

Hm... Har precis köpt en ny mixer!!! Yamaha 01x, vilken jobbar med firewire, skall bli intressant att se om det hjälper....

Annars blir det till att byta grafikkort o se om det hjälper... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.