Jump to content
Annons

Jesus Christ Superstate


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Jesus christ superstate

* ARTIST/GRUPP: State of discord

* GENRE: Hardcore/metal

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.7mb

* STATUS: Mitt i mixen

* LÅTLÄNK: http://www.stateofdiscord.com/mp3/jesuschrist.mp3

En av låtarna från vår nya demo som vi håller på och mixar nu. Låten börjar ca 8sek in i mp3n pga miss vid exportering. Kom med synpunkter!

- Bobo

[Edit: bytt namn på tråden till nått vettigare]

Redigerat av bobobobo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gött! Påminde mycket om "ClawFinger" här ifrån JKPG (sjunga med gitarr-riffet)..... Undrar var dom tog vägen?...Hmm..

Grym trummis.. 😆 sången ska upp ett snäpp tycker jag....

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skön... lite punkigt med sackande trummor. 😕

Lite av mina kommentarer ...

Sänk baskaggens höga frekvens an aning, den sticker ut med tickandet lite för mycket mot övriga trummor, iallafall i mina öron. Höj överhänget... vill höra mer hihat och cymbaler 🙂

Sången låter asbra, höj den en aning.

Annars sketbra i mina öron, Hardcorepunk 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det här; härligt stökigt driv.

Bra mustigt trumljud och mycket fint driv och fräcka figurer, en gammal jazztrum-älskare kan inte klaga det minsta.

Basen blir jag osäker på? det finns mycket botten men jag hör egentligen aldrig några urskiljbara bastoner. Kanske min hörsel bara? Fast det gör å andra sidan inget, som sagt det finns botten oavsett.

Gitarrerna är hetsiga och manande. Klagar inte på vad de lirar men skulle velat höra hur det lät om de kom lite närmre, lite torrare, något mindre "surr" lite mer in your face. Ibland tycker jag ljudet blir lite smalt - inte spinkigt men lite för långt bort och vasst. Gäller mest i högre register. Jag är inte säker på att det skulle vara bättre men jag hade velat testa det om jag var inblandad.

Sången låter bra men som sagt upp med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker rösten låter lite som Nicke Andersson på Entombed Clandlestine plattan (eller vem det nu var som sjöng egentligen?) Musiken är rätt lik tidigare Sepultura typ refuse/resist. Tvärt emot hur sån här musik brukar (brukade kanske eftersom jag höll på med denna typen av musik i början av 90-talet) så är det lite mer garage över det, bra tycker jag! Trummorna är kanske lite för mycket här och där ljudmässigt. Men aggressivt och tungt är det och bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, mycket Sepulturainfluenser där 😛

Vet inte om det bara är jag, men jag tycker jag hör lite Sick Of It All-vibbar också. Speciellt i början när sången kommer in. Uppskattas!

Riktigt jävla bra faktiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...