Jump to content
Annons

EZ DRUMMER


Fairchild

Recommended Posts

tjena jag tänkte kanske köpa EZ DRUMMER men har först ett par frågor nå kanske kan hjälpa mig med. jag har ett ljudkort med 16 in och ut plus en analog mixer. kan man välja separata utgångar för de olika trummorna i ez drummer. jag vill liksom få ut kick,snare,tom1 ,tom 2 osv på separata kanaler på mitt mixbord.. kan nån detta är jag tacksam. hur är det med konkurerande företag inom denna typ av program? finns det nån vassare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja du kan routa ut varje kanal för sig.

Jag tycker personligen inte att det finns något vassare paket i den prisklassen om man är ute efter färdigproddade ljud och midiloopar. Men det finns ju en mängd olika program av samma typ, men de funkar alla lite olika. Beror på hur man vill jobba.

Jamstix, Groove Agent, Groove Monkey, Drumcore med flera.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Ställer en fråga här som har med ez drummer att göra eftersom jag också kanske ska köpa det.

men först vill jag veta om det fungerar ihopa med protools 7 m-powered?????

Ljudkortet spelar ingen roll, men pluggen är VST så den funkar officiellt inte i Pro Tools. Men en RTAS-version kommer nångång Juli-Sept.

Men du om du har FXpansions VST-RTAS adapter så funkar det ändå, inofficiellt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...