Jump to content
Annons

Tyck till!


Recommended Posts

LÅTNAMN:a simple mistake

ARTIST/GRUPP: slowmoboy

GENRE: pop/rock

LÅTLÄNGD: 3:

KOMPOSITÖR: Rikard Sandberg

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: Eliasson på bas

INSPELNINGSÅR: 2005/2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,3

STATUS: Forhoppningsvis strax klar..

Tja boyz!

Här är en låt som jag varit uppe med tidigare men där jag fixat med trummorna och allmännt gått igenom för att kunna blir klar som demo.. Skulle gärna höra synpunkter på mix.. Ska flytta söderöver(G-borg) om en vecka och skulle vilja bli klar med ett gäng låtar innan dess och börjar känna stressen.. Har eq:at lite på basen men vet inte alls om jag är rätt ute med frekvenserna där.. nån som tycker till? har blandat in mer rumsljud från livetrummor på sticket, men har inget rumsljud på resten, borde man kanske ha det? Konstig nivå, effekt eller frekvens någonstans, let me know! Nu är det fotboll som gäller!!

Ha´re! 😱

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tveksam att inte ha bas med i början. Om inte, minska trumkompet, typ bara virvel eller nåt.

Gillar hur de olika partierna mellan ver och refr. flyter ihop, sömlöst. Tycker personligen att sången borde upp. Jag vet inte om jag sagt det förut ang dina låtar, men det låter lite The Squeeze om man nu ska likna det med nåt. Men annars en skön låt. Wunderbar!! Du har den perkekta poprösten. Önskar jag hade den också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. Sänk flygeln och upp med sången i volym. Körstämman också.. Sen är det inget bett i virveln.. Mer botten. Baskaggen vet jag inte vart den är?? Hör ingen.. Pukorna är ute och smyger lite längst ute i vänster och höger i bland (dra ihop).. Men det är inget punch direkt. Bas och gitarrer är bra..

Meen.. Det här mina personliga åsikter och jag lyssnar i (bra) lurar just nu.. Har inte hört på megamonitorerna.. Annars låter det finfint!! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokai - ja, det är inte jag som lagt basen på denna, så kan inte lägga mer, blev dok lite sugen på att ha nåt slags fränt beataktigt lite lågt där som kanske följer med sen.. borde bara kunnat göra beats! 😱 Trevligt att det gillas! Måste kolla in dom, the squeeze alltså!

Hegobald - Tack för finfina råd.. virveln kan bli svår att göra något åt, tyvärr.. trumsetet kan jag bara justera i nivåer och eq på hela setet. Ska fixa nivåerna du tar upp! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inledningen är jättesnygg, det är bara discodunket (kaggen) som stör där. I övrigt blir det lite enformigt med hammrandet på åttondelarna hela tiden. Att sångrösten är bland det bästa som går att höra på forumet har väl redan nämnts förr...

Link to comment
Dela på andra sajter

91:an - Verkligen trevligt att sången gillas! 🙂 Har faktiskt sänkt kaggen en aning över det partiet i den senaste mixen.

jonasekman - Har lyssnat på folkets röst och sänkt pianot! 😉 Skoj att det gillas!

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Ja, jag blir bara avundsjuk.

Bra låt och bra röst.

Kan jag köpa din röst?

Min låter som en mistlur i en kartong.

Redigerat av mjaco0
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Att ha basen borta i början är OK, men det fungerar bra först då du rensar bort skrammel och gör det mer minimalistiskt. Detta om intron.

Mixen är väldigt stark inom övre basområde, vilket dödar rösten. Där ligger tom-tomen, basen, nån synthpad och ett piano som har ett reverb på just det området. Total gröt. Skär frekvenser, nu blir öronen så trötta redan halvvägs.

Du gillar helt tydligt ditt piano och det hörs alltför tydligt i mixen. Typiskt fel där man blir blind för vissa saker. Men därför lyssnar vi ju kritiskt 😆

Basen är lite dundrande den också, och bastrumman obefintlig. Lite nivåkoll där också. Bör påpekas att jag lyssnar med lurar förstås.

edit: märkte att alltig detta redan var i princip sagt..

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Basen försvinner vid olika toner.

Och är allmänt platt o otydlig.

Trummorna oxå platta, saknar bastrumma o lite schwung.

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 - Haha! Jo, du får köpa, men då har ju jag ingen.. 😆

tsmalmbe - Tack så mycket för analys.. ska verkligen kollas upp.. får la fundera på att sänka pianot ytterligare!

MrPhil - Ska prova eq:a mer på basen.. och höja kagge! fint. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...