Jump to content
Annons

Swimfaster Godwhispers - Ambulance EP


Recommended Posts

Tjena.

Vi har precis spelat in en EP i vår egen Studio/Högkvarter/Replokal. Bandet heter Swimfaster Godwhispers och ja, vi har en hemsida.

EP'n heter Ambulance och ni kan lyssna på den på MySpace.com.

Klippen ni hör där är förvisso av ganska sunkig kvalitet, ett knep för att ni ska köpa plattan med bra kvalitet, men ni kan ju trots allt höra lite av karaktären på dels inspelningen, dels bandet och våra låtar.

Vad sägs?

MVH Henke & Swimfaster Godwhispers

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter riktigt bra det här 😄 Lite Low och kanske Television...är svag för båda. Bäst är Ambulance och In the Brightness...bra producerat. Enda klagan jag har är kanske på stråkmaskin 😏

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Tjena!

Jag är nästan nöjd. Bra låtar och snygg produktion. Tänk om ni hade haft råd med riktiga stråkar. Annars riktigt trevlig bekantskap.

När det gäller hemsidan: vilka bilder vilket arbete. Synd bara att jag måste skrolla ned för att titta på bilderna när de öppnas. Men helhetsintrycket är ruggigt snyggt.

Tänk vad många band man inte vet om...

4 av 5 till er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag är nästan nöjd. Bra låtar och snygg produktion. Tänk om ni hade haft råd med riktiga stråkar. Annars riktigt trevlig bekantskap.

När det gäller hemsidan: vilka bilder vilket arbete. Synd bara att jag måste skrolla ned för att titta på bilderna när de öppnas. Men helhetsintrycket är ruggigt snyggt.

Tänk vad många band man inte vet om...

4 av 5 till er!

Tack så mycket!

Jag tycker personligen att produktionen blev väldigt trevlig med tanke på att vi är amatörer deluxe gällandes inspelning och mixning. Det ligger väl främst i att vi har bra prylar och kan spela och därför låter bra från början. Trummisen hade "lite pengar över" och köpte dessutom ett gäng schyssta mickar och ett bra 8-kanaligt ljudkort. Det är inspelat i replokalen.

Angående stråkarna: Som Beatles-, Tim Christensen-, Swan Lee- och King Crimson-freak älskar jag ljudet av Mellotron. Både när det gäller flöjtar, stråkar, körer, trumpeter med mera. Resten av bandet gillar också mellotronen och därför har vi valt det framför riktiga stråkar. Vi har råd med riktiga stråkar, som gammal musikhögskoleelev känner man en hel del stråkkvartetter 🙂

Angående hemsidan: Tack återigen! Det är vår mycket produktiva sångare som ligger bakom den. Men när det kommer till bilderna: vad har du för upplösning?Jag sitter på jobbet just nu med 1024x768 och det är hur lugnt som helst. Det är ju dessutom en väldigt vanlig upplösning.

Kul att du gillade det i alla fall!

Till I C O N

Det var tråkigt att höra. Tycker du att Indie i sig är Trött eller var vi extra trötta? Dåliga låtar? Dåligt framförande? Dåligt ljud? Konstruktiv kritik är som sagt nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag är nästan nöjd. Bra låtar och snygg produktion. Tänk om ni hade haft råd med riktiga stråkar. Annars riktigt trevlig bekantskap.

När det gäller hemsidan: vilka bilder vilket arbete. Synd bara att jag måste skrolla ned för att titta på bilderna när de öppnas. Men helhetsintrycket är ruggigt snyggt.

Tänk vad många band man inte vet om...

4 av 5 till er!

Förresten, vår trummis, Johan Svensson är från Lund. Låter det bekant?

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

tjenare henke!

jag gillar det verkligen!

god & skön ljudbild! ni bör ha en ganska schysst replokal med detta resultatet!

keep it up!

/simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...