Jump to content
Annons

Liten Mixer


Frizzle6

Recommended Posts

Hej!

Jag har gått vilse i mixerdjungeln. Det är en liten mixer jag är ute efter, på sådär 8 till 10 kanaler.

Har hittat några som passar min budget:

Phonic MU1002, 795 kr

Behringer eurorack UB1002, 799 kr

Behringer eurorack UB802, 683 kr

Behringer Xenyx 802, 799 kr

Behringer Xenyx 1002, 915 kr

Nu behöver jag bara hjälp att avgöra vilken som är bäst.

Tack på förhand

Johannes

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Xenyx är ju efterföljaren till Behringers UB-serie, så den borde ju vara bättre...

Annars får du ju kika på hur många kanaler du behöver, om du är i behov av aux-bussar, och sånt... Tror iofs att det är ganska så likartat i det undre prisskiktet.

Kan kanske även va värt att kika på Yamahas MG-serie. Kostar kanske ett par hundralappar extra, men jag har hört att de ska va ett par snäpp över Behringer-nivån...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle satsa på Tapco Blend 6, ifall den har tillräckligt antal in/ut-gångar för dina behov!

Din gick på 995:- när jag köpte en.

Jo, jag tycker också den verkar intressant men priset ligger på 1395, vilket ju nästan är det dubbla mot de andra jag har tittat på. Tack för tipset i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror iofs att det är ganska så likartat i det undre prisskiktet.

Kan kanske även va värt att kika på Yamahas MG-serie. Kostar kanske ett par hundralappar extra, men jag har hört att de ska va ett par snäpp över Behringer-nivån...

Ja, yamaha ser bra ut men även dessa är lite väl dyra för min budget.

Är det dött lopp mellan phonic och behringer? I så fall är det väl xenyx-serien man ska gå på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle satsa på Tapco Blend 6, ifall den har tillräckligt antal in/ut-gångar för dina behov!

Din gick på 995:- när jag köpte en.

Jo, jag tycker också den verkar intressant men priset ligger på 1395, vilket ju nästan är det dubbla mot de andra jag har tittat på. Tack för tipset i alla fall!

Vilka busungar, dom har höjt priset! Men titta här: http://www.music-town.de/musik-instrumente...Kleinmixer.html

Med frakt går det på ca 995:- billigare om man köper ngt annat på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det dött lopp mellan phonic och behringer? I så fall är det väl xenyx-serien man ska gå på?

Har ingen större koll på Phonic, men deras grejer verkar inte ha riktigt samma "budget"-rykte som Behringer har iallafall...

Det kan ju förresten som Hans sa löna sig ganska rejält att köpa från tyskland också... musicstore.de och thomann.de är andra välkända tyska nätaffärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...