Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har gÄtt vilse i mixerdjungeln. Det Àr en liten mixer jag Àr ute efter, pÄ sÄdÀr 8 till 10 kanaler.

Har hittat nÄgra som passar min budget:

Phonic MU1002, 795 kr

Behringer eurorack UB1002, 799 kr

Behringer eurorack UB802, 683 kr

Behringer Xenyx 802, 799 kr

Behringer Xenyx 1002, 915 kr

Nu behöver jag bara hjÀlp att avgöra vilken som Àr bÀst.

Tack pÄ förhand

Johannes

Annons
Postat (redigerat)

Jag skulle satsa pÄ Tapco Blend 6, ifall den har tillrÀckligt antal in/ut-gÄngar för dina behov!

Din gick pÄ 995:- nÀr jag köpte en.

Redigerat av Hans
Postat

Xenyx Àr ju efterföljaren till Behringers UB-serie, sÄ den borde ju vara bÀttre...

Annars fÄr du ju kika pÄ hur mÄnga kanaler du behöver, om du Àr i behov av aux-bussar, och sÄnt... Tror iofs att det Àr ganska sÄ likartat i det undre prisskiktet.

Kan kanske Àven va vÀrt att kika pÄ Yamahas MG-serie. Kostar kanske ett par hundralappar extra, men jag har hört att de ska va ett par snÀpp över Behringer-nivÄn...

Postat
Jag skulle satsa pÄ Tapco Blend 6, ifall den har tillrÀckligt antal in/ut-gÄngar för dina behov!

Jo, jag tycker ocksÄ den verkar intressant men priset ligger pÄ 1395, vilket ju nÀstan Àr det dubbla mot de andra jag har tittat pÄ. Tack för tipset i alla fall!

Postat
Tror iofs att det Àr ganska sÄ likartat i det undre prisskiktet.

Kan kanske Àven va vÀrt att kika pÄ Yamahas MG-serie. Kostar kanske ett par hundralappar extra, men jag har hört att de ska va ett par snÀpp över Behringer-nivÄn...

Ja, yamaha ser bra ut men Àven dessa Àr lite vÀl dyra för min budget.

Är det dött lopp mellan phonic och behringer? I sĂ„ fall Ă€r det vĂ€l xenyx-serien man ska gĂ„ pĂ„?

Postat

Jo, jag tycker ocksÄ den verkar intressant men priset ligger pÄ 1395, vilket ju nÀstan Àr det dubbla mot de andra jag har tittat pÄ. Tack för tipset i alla fall!

Vilka busungar, dom har höjt priset! Men titta hÀr: http://www.music-town.de/musik-instrumente...Kleinmixer.html

Med frakt gÄr det pÄ ca 995:- billigare om man köper ngt annat pÄ samma gÄng.

Postat
Är det dött lopp mellan phonic och behringer? I sĂ„ fall Ă€r det vĂ€l xenyx-serien man ska gĂ„ pĂ„?

Har ingen större koll pÄ Phonic, men deras grejer verkar inte ha riktigt samma "budget"-rykte som Behringer har iallafall...

Det kan ju förresten som Hans sa löna sig ganska rejÀlt att köpa frÄn tyskland ocksÄ... musicstore.de och thomann.de Àr andra vÀlkÀnda tyska nÀtaffÀrer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.