Jump to content
Annons

NOVATION Super Bass Station - något att ha?


MisanthroPunk

Recommended Posts

Hej.

undrar om Novation super bass station är något att ha?

är ute efter variation, funktionalitet, attityd och unikhet,

hur står den sig i dessa fyra kvaliteer?

några andra kommentarer om den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
från vilket märke?

grejjen är den att jag hittat en super bass station för runt 2-3000, verkar lite rimligt.

tror han menar Spectrasonics Trilogy... en mjukvaru... uhm hybrid... sampler/synth typ... de har tydligen feta basljud... 3 gb core library... synthbasar, elektriska basar och akustiska...

Link to comment
Dela på andra sajter

tror han menar Spectrasonics Trilogy... en mjukvaru... uhm hybrid... sampler/synth typ... de har tydligen feta basljud... 3 gb core library... synthbasar, elektriska basar och akustiska...

ah, nu när du säger det så..

men kör inte datorbaserat, dock.. har inte ekonomi för sådan lyx. =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Super basstation kostade väl 7-8000:-ny...köp vettja..hmmm..den har väl analoga VCO'er??? Jag var själv ute efter en sån för ett tag sen, bara för det analoga..

edit: jag gillar hårda prylar och tycker att 2 - 3000:- inte är något som helst att snacka om... och troligtvis kan du skruva fram rätt kul grejer ur den....har däremot inte lyssnat på den..

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag vet ju inte hur många gånger du har testat den...

Menj ag använder den nästan på varenda produktiion där inte FenderJazzbasen känns konsekvent. Synthbasarna är helt grymma & hiphopbasarna också.

Sen älskar jag ackbasarna, ståbasarna där fingerslaparna är samplade så ju hårdare jag trycker ner tangenterna på keyboardet. ju hårdare är strängarna mot halsen...

Gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Bass Station låter klent faktiskt. Hade en här hemma för några veckor sedan och jämförde den med min ATC-1. Man kan inte göra speciellt mycket med den heller faktiskt. Tråkig är vad den är.

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Kan hålla med dbd om att ljudet är lite tunt..

Har inte kvar min Bass Station men saknar den faktiskt, dels pga CV/Gate:n och möjligheten att trigga andra ljudkällor genom filtret. Sålde min för 1000kr så tyckte kanske priset på Super Bassen låter lite högt? Men den har väl en del extra som inte den första versionen hade kanske..

hmm.. kanske borde byta nickname nu när den är såld? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Bass Station låter klent faktiskt. Hade en här hemma för några veckor sedan och jämförde den med min ATC-1. Man kan inte göra speciellt mycket med den heller faktiskt. Tråkig är vad den är.

Håller med till 100%, Filtret och Env känns rätt trötta faktiskt, 🙂

Ett alternativ fast Vsti dock.

Har testat Vsti'n Monologue som medföljer i senaste Cubase SX2 update. måste säga att den är en av dom bästa softare jag nååågonsin testat!! 😮

Skall du ha hårdvara så köp en Clavia Nordrack 1 alt 2, en etta kan fås med 12 rösters exp för ca: 2500 -3000:- funkar kanon till Bass, lead mm..

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat Vsti'n Monologue som medföljer i senaste Cubase SX2 update. måste säga att den är en av dom bästa softare jag nååågonsin testat!! 😆

Jag dubblar här... använder den på allt jag gör numera.. jag är nästan lite fånigt lyrisk...( får man säga så?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...