Jump to content
Annons

Dust - Cant stop


Recommended Posts

LÅTNAMN: Cant stop

ARTIST/GRUPP: Dust

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 3:02

KOMPOSITÖR: Musik och text av Johan Ahlqvist

PRODUCENT: Johan Ahlqvist

EV. MEDVERKANDE: Mikael Pantzar(trumprogrammering och sång)

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.78mb

STATUS: Färdig demo

Här kommer mer hårdrock från demot som nu är klart. Det här är en snabb ösig låt som jag diggar stenhårt iaf! Men det vore kul att se hur ni här på forumet tar emot den. Ris och ros är välkommet as usual!

Dust___Cant_stop.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bästa jag hört av dig hittils. 😳 Låten ligger i min winamplista och kommer stanna där ett bra tag.

5/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst är det ös 🙂 ...hehe..

Konstruktiv kritik....

Jag tror att signalen peak'ar..

Ta bort bas från gitarrerna.(blir mindre buller..och basen hörs bättre)

Sången mer till mitten.

Hårdrock! 😄

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken moberg 😳.

Grejen med gitarrerna är att det ligger sammanlagt tre(!) kompressorer på de. Första ligger i effektkedjan, andra ligger på gitarrspåren och sista ligger på hela mixen. Den som jag la på gitarrspåren las till för att feta upp alltihopa, men jag kanske kan testa med EQ´n lite och ta bort lite bas från de.

Sången mer till mitten? Nu fattar jag inte riktigt, senast jag kollade så låg den i mitten. Får väl kika närmare på det spåret och se om det ligger mer åt vänster/höger kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången mer till mitten? Nu fattar jag inte riktigt, senast jag kollade så låg den i mitten. Får väl kika närmare på det spåret och se om det ligger mer åt vänster/höger kanske.

Nu är ju jag ingen expert... sången kanske ligger i mitten? ...Men var du än har gjort med sången...gör inte så..hehe... 😄 Den ska fram iaf...

J#vla ös ...hehe...

Be Mikael ta sången en oktav högre...om han kan... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte just skriva att det låter aningens överkomprimerat... när jag såg din egen kommentar. 😄 Dessutom låter det lite för mycket diskant/precense i mina öron. Huvudriffet är gutt men jag tycker att sången sänker helheten lite, annars gott mos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moberg: Problemet med sången är att jag inte har den blekaste om vad jag gjort med den. Det är nämligen så att låten spelades in för ungefär ett år sedan till ett demo som inte gjordes ett skit av i princip sedan.

Så nu när jag jobbade med musiken till demot vi precis gjort klart så kom jag att tänka på den här låten och ville ha med den. Så jag lirade om alla guror(bytte ut introsolot med) och EQade trummorna lite. Sången rörde jag inte alls under den här rundan, borde kanske bett han lägga om den.

Jag ska fixa till det där med basen iaf!

hellpig: Diskant säger du? Möjligt, jag ska ta en extra sväng med den här låten. Ska fixa till den efter tipsen jag fått här, den ska nog gå att få fason på! Jag hör själv nu att jag inte skulle nöjt mig med mixen. Men så blir man ju "döv" av allt lyssnande med, jag borde lära mig att låta mixarna vila en dag eller så innan jag bestämmer mig för att de är klara :rolleyes:

Men man lär så länge man lever :rolleyes:. Demot är bara ivägskickat till en recensent än sålänge så det är inte hela världen om jag går in och pillar lite till på den här låten. Hemsidan är inte klar än så inga låtar har lagts upp någon annanstans än här ^^.

Tackar för alla tips och kul att ni gillar låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet vad som hänt med sången... den är dubbeltrackad låter det som... och alldeles för myckete bas... höj sången vid 5000 hz... typ 1 i Q- värde och skär lite bas tills dess det låter bra... riktigt go låt annars... kan hålla med om att sången kanske ska upp en oktav 😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...