Jump to content
Annons

Quizz_kid - Flight


Recommended Posts

# LÅTNAMN:Flight

# ARTIST/GRUPP:Quizzy

# GENRE:???

# LÅTLÄNGD:6:10

# KOMPOSITÖR:Quizzy

# INSPELNINGSÅR:2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK:6,2 mb megabyte

# STATUS:skiss

Tjena. klampar in med en instrumental låt som alltid. jag har lite probs med introt > 01:50. jag vet inte vad jag ska fylla ut med. nåt ambienttjaffs kanske? gitarr? testade lägga nåra gitarrslingor men det ville sig inte. tips välkomna!

suttit och experimenterat med en lånad ganska röten yamahasynt och kastat upp mitt första solo på klaviatur. mixen är ganska dov som vanligt och trummorna får ni ha överseende med. svårt utan resurser.

fick klippa i låtens båda kanter för att den skulle gå upp här 😏

nå, hur lyder domen?

flightskisscut.mp3

Redigerat av quizz_kid
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnar i vanliga datorhögtalare nu så jag har ingen åsikt om ljud eller så. Tycker låten är skön och avslappnad. Blir bättre ju längre den pågår. Introt är riktigt soft sedan kommer några stråkar in som gör att det blir väldigt stift i mina öron. Flowet försvinner när melodin försöker styras upp. Melodislinga nr två tycker jag är bättre och den raka rytmen mot slutet är rätt skön. Känns som du försöker få med lite väl mycket olika grejor i låten. Coolt när gitarren kommer in.

Men...det är för mycket som spretar. Jag blir inte riktigt klok på vad jag lyssnar på.

Trots det skulle det funka i ett varmt klimat med en caiperina i handen och en solnedgång att titta på. 😏

Detta var väl mer en reflektion än någon konstruktiv kritik, eller? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu..Läckert arrat..en bit in i låten..fortfarande bra..Svin bra ljud..undrar vad du har för grejer?..nu vill jag höra nåt som bryter..2.29 in..2.46..där kom det..

lite små läckert det här..lite små jazzigt på ett ställe..4.16..ja en gitarr..coolt..diggar nu..men det tog ju slut!!

Summa sumarum:Snyggt arr,du behärskar din genre..Mycket kul att lyssna på..har inga kommentarer om vad du ska göra med det..eftersom det inte är min påse det här,men jag njöt av lyssningen!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Grannen:

Tack. Jättebra kritik/refl. Jo, för många idéer med för lite tid är min påse det. önskar jag kunde jobba med 5 st låtar samtidigt. även om jag är mycke för variation så hade det vart trevligt att göra någonting genomgående med färre samt återkommande bitar nån gång...

Du tycker inte att introt behöver fyllas ut med något?

ang. flowet, vilken/vilka melodier syftar du på där?

Tror du att man kan göra låten mindre spretig utan att ändra på grunden?

Harmonica mike

Tack så mycke. Kul att du nämner ljuden. Jag jobbade med risiga grejer. ett FL studio och en fattig yamahaleksak dragen genom en gitarramp.

förressten, vilken genre är det jag behärskar sa du? 🙂 nyfiken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns lite långt i början innan det börjar hända ngt. När väl stråkar(?) kommer in så försvinner känslan lite för mig.

Det känns som musik tagen direkt från en cutscene i ett japanskt rpg. Jag gillar det, men med tanke på att jag kopplar det till tvspel så saknar jag den visuella biten.

Bra jobbat iaf :rolleyes:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...