Jump to content
Annons

Från "Musikfil" till Midi?!?


cyanide_christ (oregistrerad)

Recommended Posts

cyanide_christ (oregistrerad)

Hey alla musikälskare..

Har en liten fundering.. Nån som har ett bra tips på program för att konvertera från exempelvis wav, mp3 eller liknande till ett midi spår. Har föstått att detta är en aning klurigt, speciellt att få till ett bra resultat.

Men vad rekommenderar ni för program för denna process? Verkar ju finnas ett par stycken.

Mvh

Cyanide

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Berätta bara vilka program, har aldrig hört att nån lyckats med den där processen? Förutom när man använder stämningsmaskin till gitarren, den sku ju kunna köra ut midi förstås, med en liten autotune-grej inblandad sku det ju bli en riktigt billig och bra gitarrcontroller, va?

Jag förstod kanske inte frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.pluto.dti.ne.jp/~araki/amazingmidi/

http://www.intelliscore.net/product.html

Fast jag är skpeptisk.. På enstaka instrument och fördelaktigt monofona instrument kanske det kan funka.. Men att mata in en låt med trummor bas gitarr och sång och förvänta sig att få ut en polyfon midifil.. Det tror jag inte kommer att gå någonsin... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

cyanide_christ (oregistrerad)

Hehe... Ja sången osv kan ju bli lite kivig.. men det jag menar är att man kan få ut melodier m.m som man senare kan tuna till, och få dom att låta hyffsat.

Intelliscore Polyphonic Mp3 And Wav To Midi Converter 5

TS audio to midi realtime converter v3.30

...är ett par program som är utformad för en sådan process. Sen som sagt hur bra det blir det kan ju diskuteras, men det kanske finns bättre program, ellerhur?

/C

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...